În mediul de afaceri, există câteva reguli de etichetă pe care este recomandat să le ai în vedere și să le respecți oricând încerci să stabilești relații, să construiești punți de comunicare și să câștigi încrederea potențialilor sau actualilor parteneri. Iată 3 reguli de aur de la care nu trebuie să te abați la nicio întâlnire de business!
1. Fii întotdeauna punctual
Aceasta este, probabil, cel mai simplu mod de a-ți dovedi profesionalismul. Atunci când întârzii, faci cealaltă persoană să piardă timp așteptându-te, ceea ce-i poate strica buna dispoziție și da peste cap programul din acea zi. În mediul de business totul este foarte bine pus la punct, lucrându-se pe întâlniri programate cu mare atenție și precizie. Persoanele care întârzie lasă impresia că nu respectă valorile celor cu care interacționează.
Pentru a evita asta, pregătește-te din timp. Asigură-te că ai toate informațiile necesare la îndemână: locul întâlnirii, ora stabilită etc. Pentru a face o impresie bună și a nu prelungi inutil întâlnirea, poți repeta înainte răspunsul întrebărilor ce-ți pot fi adresate.
2. Prezintă-te corespunzător
Ori de câte ori faci cunoștință cu un posibil partener de afaceri sau când participi împreună cu alți colegi la o astfel de întâlnire, este indicat să stai în picioare, astfel încât să-ți fie remarcată prezența. Rostește-ți numele și strânge mâna celor din fața ta. Preferabil este ca strângerea de mâna să fie scurtă și fermă. În cazul în care lucrezi într-o firmă, iar întâlnirea are loc cu persoane din afara companiei, este bine ca strângerea de mâna să fie inițiată de persoana care conduce afacerea respectivă.
3. Îmbracă-te potrivit ocaziei
Vestimentația și accesoriile, cum sunt ceasul, bijuteriile și husele de telefoane și tablete, fac parte din comunicarea nonverbală, ce-ți poate îmbunătăți reputația profesională, ori pune la îndoială credibilitatea. Prin îmbrăcăminte și accesorii, transmiți un anumit tip de mesaj.
Este, de asemenea, recomandat să ții cont și de locul unde va avea loc întâlnirea și să-ți adaptezi ținuta codului vestimentar și normelor impuse. Mizează mereu pe bun-gust și simplitate. Asta nu înseamnă că trebuie să optezi tot timpul pe combinația clasică de alb cu negru. Poți alege și culori precum bleumarin, maro sau roșu.
Ține cont de aceste reguli în orice situație formală și vei avea numai de câștigat. Orice actual sau potențial partener de afaceri va aprecia implicarea și atenția pe care o acorzi acestor detalii. Efortul tău de a fi punctual, a te prezenta corespunzător și a te îmbrăca potrivit ocaziei nu va trece neobservat.