Dacă ești antreprenor, mai mult ca sigur îți dorești ca afacerea ta să aibă succes. O afacere necesită planificare și trebuie să știi cum să previi problemele înainte ca acestea să apară. Deși nu există o formulă care să garanteze reușita în business, iată 5 factori de care depinde acest lucru!
1. Înțelegerea clienților și a nevoilor acestora
Crezi că îți cunoști deja clienții? Datele demografice, precum vârsta sau venitul, nu sunt singurele informații care contează. Să îți cunoști clientul înseamnă să discuți cu el, să îi înțelegi dorințele și nemulțumirile și să formezi o relație cu acesta.
Iată câteva metode prin care poți face asta:
- Află motivele din spatele cumpărăturilor: Oamenii fac cumpărături în funcție de emoții! Ce vor să simtă clienții tăi? Află și focusează-te pe acest aspect pentru a-ți crește vânzările.
- Testează-ți ideile: Dacă ai mai multe idei și nu știi pe care să o alegi, testează-le pe toate și vezi la ce răspund oamenii cel mai bine.
- Studiază competiția: Înțelegerea competitorilor va permite crearea unei strategii prin care să te poți diferenția de aceștia.
2. Echipa
Secretul construirii unei echipe puternice este angajarea persoanelor dornice să învețe, proces care să atragă după sine dezvoltarea acestora.
Asigură-te că fiecare primește feedback constant și în locul ședințelor în echipă, creează planuri de dezvoltare individuală. Așa vei face fiecare persoană conștientă de nivelul de performanță la care se află și cel la care trebuie să ajungă.
În cazul în care duci lipsa unui personal specializat, soluția cea mai la îndemână este să cauți resurse chiar mai departe de granițele țării. Ia în calcul recrutarea de personal nepalez, vietnamez sau din Sri Lanka pentru formarea unor noi echipe sau pentru completarea celei pe care o reprezinți. Muncitorii străini de origine asiatică pot rezolva criza forței de muncă!
3. Managementul fluxului de numerar
Când încasările sunt superioare plăților efectuate de către firmă, fluxul de numerar e pozitiv. Când plățile sunt mai mari decât încasările, fluxul este negativ.
În a doua situație, pot apărea multe probleme precum:
- Prelungirea termenelor de plată a salariilor sau a chiriei și utilităților.
- Amânarea plăților către creditori.
- Lipsa stocului de marfă și plata târzie a furnizorilor.
- Lipsa de fonduri pentru concedieri sau relocări.
Iar acestea sunt doar câteva exemple!
4. Capitalul
Scalarea unei afaceri necesită capital! Deseori banii tăi nu vor fi suficienți pentru acest proces și va fi nevoie să te împrumuți. Din fericire, creditele și investițiile bancare pot acoperi cerințele de finanțare pe termen scurt, oferind în același timp companiei banii de care are nevoie pentru a crește. Capitalul bancar este necesar pentru:
- Achiziționarea de echipamente noi;
- Creșterea numărului de angajați;
- Achiziția de inventar;
- Diverse oportunități.
5. Îmbunătățirea produselor și a serviciilor în mod constant
Competiția, cerințele clienților și evoluția pieței se schimbă constant. Pentru a supraviețui, e nevoie să te adaptezi! Previzibilitatea schimbărilor consumă foarte multe resurse și este, de cele mai multe ori, imposibilă.
Dar poți oricând să modifici produsele, procesele de afacere sau tehnologia, ca răspuns la situațiile neașteptate. Schimbarea e importantă în orice organizație și, fără ea, afacerea ta va rămâne în spatele concurenței!