In prezent, mediul online este dominat de motorul de cautare Google. Studiile expertilor arata ca fiecare afacere, mica sau mare, trebuie sa fie prezenta in mediul online pentru a tine pasul cu evolutia tehnologiei.
Pentru a fi prezent in Google, proprietarul unei afaceri trebuie sa investeasca in campanii PPC (Google Adwords) sau SEO (trafic organic). Acest lucru este confirmat chiar si de afacerile mari din offline, care aduc clienti din online.
Ce spune directorul de marketing al uneia dintre cele mai mari clinici medicale private din Romania (client Concept24):
„Un mix complex de cuvinte cheie in strategia SEO, atat generale cat si specifice, ne asigura un trafic care genereaza un flux constant de programari on-line in fiecare zi. Prezenta in prima pagina Google este esentiala pentru noi.” – Anca Sert – Medsana Romania.
Intrebarea este: De ce sa alegem SEO, daca avem si alte metode de promovare (de exemplu Adwords, care aduce rezultate mult mai rapid)?
#1 Intr-adevar, SEO poate fi mai costisitor pe terment scurt, iar rezultatele pot aparea chiar si dupa 6 luni pana la 1 an de optimizare. Pentru a avea rezultate optime SEO cu investitii mici, pe termen lung, conditia este ca site-ul sa fie bine indexat , astfel incat afacerea ta sa fie vizibila utilizatorilor, 24/24. Potrivit studiilor facute de noi, cei care au apelat la servicii SEO au avut un ROI mult mai bun decat atunci cand au folosit alte metode de promovare.
#2 Dupa o perioada de optimizare initiala (6 luni – 1 an) costurile vor fi mult mai mici, in comparatie cu alte metode de promovare. Ganditi-va ca, in medie, pentru 5000 de vizitatori proveniti din Adwords trebuie sa platiti aprox. 400 – 500 euro. In clipa in care opriti campania, dispar si vizitatorii, implicit comenzile/leadurile. Intr-adevar, pana ajungi la acelasi numar de vizitatori din organic trebuie sa consumi un buget de promovare care nu iti va aduce un ROI pozitiv, dar dupa 6 – 12 luni vei avea acelasi numar de vizitatori pentru un cost mai mic, deoarece, in general, serviciile SEO pornesc de la 150 euro/luna. Rezultatul este ca dupa optimizarea initiala cand trebuie sa faci un efort financiar, vei investi de 3 ori mai putin in campaniile de promovar, pentru acelasi numar de vizitatori.
#3 Rata de conversie SEO este de aprox. 2-3 ori mai mare decat rata de conversie din alte medii de promovare.
#4 Datorita modificarilor constante aduse de Google prin SEO esti nevoit sa fi in pas cu ultimele tehnologii si implementari din mediul online, 24/24. Astfel, site-ul tau va fi unul de calitate nu doar pentru Google, ci si pentru utilizatori, deoarece Google asta doreste sa faca, sa aduca in prima pagina doar site-urile cu adevarat relevante pentru domeniile la care acestea se refera..
#5 Prin servicii SEO de calitate, cresti vizibilitatea brandului tau. Pe langa setarile tehnice necesare recomandate de Google (peste 200 la numar), un alt aspect important il reprezinta optimizarea offline (linkuri externe, social media, etc.). Astfel, numele afacerii tale va aparea in publicatii cu renume, aratand atat motorului de cautare, cat si utilizatorilor ca afacerea ta este legata de un brand valoros.