“Toate afacerile de succes conțin trei ingrediente: competențe tehnice sau profesionale, pricepere financiară și abilitatea de a vinde, cunoscută drept marketing. Companiile orientate spre tehnică se mândresc cu ceea ce fac iar cultura lor se bazează pe produsele pe care le fabrică și se străduiesc continuu să le îmbunătățească. Aici este miezul lor. Pe de altă parte, multe organizații creative – agenții de publicitate, firme de consultanță, companii de comunicare – sunt orientate spre tehnică, sau, poate mai corect, spre meșteșug. Ceea ce animă aceste organizații este mândria pentru ceea ce fac. Profitul este rezultatul priceperii lor. Al treilea grup de companii este dominat de seducători a căror ascensiune spre poziția dominantă.” [Wally Ollins – Despre Brand]
Iar acest al treilea punct este principala preocupare a brandingului. Pentru mulți antreprenori, noțiunea de branding este destul de difuză și se pierde între multe alte noțiuni incluse sub umbrela mai mare a marketingului. Alegerea cuvintelor este importantă, iar marketingul, brandingul și toate celelalte domenii înrudite se ocupă cu seducerea oamenilor, precum și cu încercarea de a-i convinge să cumpere produse sau servicii. Iar dacă ești un antreprenor care abia pornește o afacere sau ai deja o afacere și ești expert pe nișa ta, dar simți cum concurența ocupă un loc mai privilegiat decât al tău atunci poate că ar fi bine să iei în considerare un serviciu de comunicare care a transformat faimosul Beetle din mașina lui Hitler în candoarea ambulantă ce seamănă cu o gărgăriță, Coca-Cola din medicament în băutură răcoritoare sau Apple în compania de design – tehnologie și inovație care a schimbat modul în care interacționăm cu device-urile electronice.
Branding-ul este acel cumul de informații și acțiuni specifice afacerii tale. Este ceea ce comunici tu despre afacerea ta prin reprezentări vizuale, dar și ce percepție se formează, mai apoi, în mintea clienților. Tocmai de aceea, branding-ul este un element foarte important pentru afacerea ta.
Dacă încă nu te-ai convins, iată 5 motive pentru care ar trebui să iei branding-ul în serios:
- Vei deveni imediat recognoscibil în rândul clienților. Elementele distinctive ale afacerii tale îi vor ajută să își manifeste încrederea în produsele și serviciile tale. Branding-ul are ca bază metodologii specifice prin care experții te ajută să îți dezvolți identitatea vizuală – ce cuprinde elemente precum logo, siglă, slogan și nu numai – dar care te ajută să ocupi un loc în mintea consumatorului, să îți spui povestea într-un mod creativ și să rămâi autentic.
- Vei căpăta loialitatea clienților. O afacere puternică are în spate un număr impresionabil de clienți fideli care i-au susținut constant acțiunile. Imaginea consecventă a afacerii tale va forma încetul cu încetul o bază solidă de clienți loiali.
- Te vei diferenția rapid de concurența ta. Branding-ul te va ajuta să ajungi în topuri, dar, în același timp, să rămâi unic. Vei concura cu cele mai mari afaceri din nișa ta, dar nu va mai trebui să te îngrijorezi că oamenii nu-ți vor oferi atenție.
- Vei avea parte de o creștere exponențială a vânzărilor. Odată ce te-ai făcut cunoscut, strategia de marketing va da imediat rezultate. Numărul vânzărilor este direct proporțional cu valoarea care gravitează în jurul afacerii tale.
- Poți recruta o echipă de succes. Popularitatea afacerii tale va atrage un număr impresionant de angajați talentați, gata să te ajute în drumul tău către succes.
Brandingul te ajută să îți definești povestea și să o transmiți cu impact!