Competitia din randul magazinelor online este stransa, fiind corelata cu nisa pe care actioneaza si cerintele din ce in ce mai exigente din partea clientilor. Pentru administratorul unui magazin online cresterea vanzarilor este foarte importanta iar daca rata de conversie a magazinului dvs. nu este cea asteptata va recomandam sa urmariti cativa factori care pot influenta vanzarile magazinului dvs. online.
Siguranta website-ului dvs.
Website-ul dvs. trebuie sa dispuna de masuri de securitate adecvate. Procentul achizitiilor online creste in fiecare an iar magazinele online ajung tot mai frecvent tintele atacurilor hackerilor. Pentru a creste increderea potentialilor clienti asigurati-va ca :
- Folositi o platforma de comert electronic sigura, care ofera o buna protectie
- Aveti instalat un certificat SSL pe serverul dvs. si aplicati update-uri platformei utilizate ori de cate ori este nevoie
- Dispuneti de modalitati diversificate de plata, sistem de retur si oferiti o garantie de returnare a banilor
- Monitorizati securitatea websitului si a serverului dvs.
Sistem de Review-uri
Feedback-ul si recenziile utilizatorilor pot contribui la cresterea ratei de conversie pentru magazinul dvs. online. Chiar daca aveti descrieri informative si impresionante pentru produsele dvs., oamenii acorda o atentie sporita recenziilor date de catre utilizatorii care au achizitionat deja respectivele produse.
Asigurati o viteza de incarcare buna pentru site-ul dvs.
Foarte importante pentru un magazin online sunt viteza de incarcare si usurinta in utilizarea acestuia. Daca website-ul dvs. nu foloseste un serviciu de gazduire web optimizat pentru magazine online, este posibil ca in anumite situatii (ex. variatii de trafic) , magazinul dvs. sa functioneze defectuos sau sa fie nefunctional. Pentru asigurarea unei viteze de incarcare optime va recomandam serviciile de gazduire web specializata oferite de HostX.ro: gazduire web PrestaShop sau gazduire web Magento.
Includeti o sectiune de intrebari frecvente
Includerea unei pagini cu cele mai frecvente intrebari este un factor benefic pentru clientii dumneavoastra. Vizitatorii site-ului dvs. pot gasi raspunsuri la intrebarile sau nelamuririle lor: puteti furniza detalii privind productia, provenienta, modul de folosire, politica de retur a produselor comercializate. Adaugarea unei pagini cu intrebari frecvente nu este un proces dificil; ideal este sa aveti pentru fiecare produs un link spre pagina cu intrebari frecvente. Va recomandam sa tineti cont de intrebarile primite in tichete si de feedback-ul clientilor.
Cosul de cumparaturi persistent
Un comportament frecvent intalnit la utilizatorii magazinelor online este adaugarea unui numar de produse in cosul de cumparaturi fara a finaliza comanda urmand sa revina mai tarziu (de la cateva ore pana la cateva zile) pentru a se decide care sunt produsele din cos pe care le vor pastra, respectiv pentru a finaliza comanda. Daca cosul de produse nu pastreaza suficient timp produsele deja adaugate exista sanse mari ca acei clienti sa renunte sa reia comanda.
Afisati mesaje „Call to Action” clare
Experienta cumparaturilor online pe website-ul dvs. trebuie sa fie clara si intuitiva. Un magazin online trebuie dispuna de un formular de cautare si o structura usor accesibila. Asigurati-va ca adaugarea produselor in cos si procesul de finalizare a comenzii sunt usor de realizat in caz contrar veti pierde clienti.