Domeniul afacerilor este unul destul de dinamic, pentru ca in mod constant apar schimbari majore in piata, astfel ca numeroase companii se vad nevoite sa se adapteze regulat la necesitatile acesteia pentru a putea supravietui intr-un mediu dejam ult prea competitiv. O practica foarte des intalnita in domeniul afacerilor este acela de stabilire al unor parteneriate intre companii, care in termeni colocviali nu desemneaza nimic altceva decat un ajutor reciproc pe care acestea si-l ofera. Nu mai reprezinta niciun fel de secret faptul ca in prezent numeroase companii sunt in totalitate dependente de gasirea unor conexiuni sau parteneri de afaceri pentru a putea izbuti intr-un mediu in care competitia este mai acerba ca niciodata. Stabilirea unui parteneriat este proces ce necesita o abordare cat mai serioasa avand in vedere ca o decizie mai putin inspirata luata in acest sens, te poate costa destul de scump in timp. Un parteneriat trebuie in mod obligatoriu sa fie bazat pe respect reciproc, acesta fiind si motivul principal pentru care lucrurile trebuie atent studiate inainte de a bate palma.
Intr-o prima etapa, este esential sa intelegi faptul ca un parteneriat este detaliul care te poate ajuta sa atingi culmile succesului, sau cel care iti poate duce afacerea aproape de colaps. Totul depinde de modul in care iti alegi partenerii de afaceri. In cele ce urmeaza, am pregatit pentu tine cateva sfaturi ce iti pot fi de folos in alegerea cat mai usoara a unui partener de afaceri care sa corespunda cat mai bine cu valorile companiei tale.
Nu te pripi sa iei decizii!
Oricat de presante ar fi lucrurile, trebuie totusi sa ai in vedere faptul ca de cele mai multe ori, vorba din popor cu „graba, strica treaba” este una mai actuala ca niciodata. Un parteneriat este in general o intelege facuta pe termen mediu sau lung, astfel ca o alegere facuta in graba nu iti va da suficient timp pentru a studia performantele viitorului partener de afaceri. Din fericire insa, astazi cand aproape orice informatie se afla la un click distanta, nu ar trebui sa fie foarte dificil sa afli informatii vitale despre performantele atinse de viitorul partener. Anumite platforme iti permit chiar sa optezi pentru un serviciu de alerte firme, care te va instiinta in timp real despre ceea ce se intampla cu colaboratorii tai.
Increderea se castiga in timp, nu incheia parteneriate doar verbal!
Un alt aspect important este reprezentat de faptul ca increderea este un lucru care apare in timp, motiv pentru care nu este recomandat sa faci niciodata, niciun fel de intelegere doar la nivel verbal. Indiferent despre ce clauze este vorba, este esential ca acestea sa nu fie ambigue si trebuie sa fie neaparat consemnate intr-un contract. In timp pot aparea divergente neasteptate, astfel ca este bine ca tu sa fii acoperit in situatia in care se ajunge pana in instanta.
Asigura-te ca viitorul parteneriat se pliaza perfect pe nevoile si valorile companiei tale.
In timp, este foarte posibil sa primesti numeroase solicitari din partea unor persoane pentru a deveni parteneri de afaceri. In astfel de situatii, este indicat sa analizezi in detaliu daca stabilirea respectivului parteneriat se pliaza perfect pe nevoile si valorile companiei tale sau nu. In situatia in care consideri ca exista incompatibilitati, este recomandat sa te gandesti de doua ori inainte de a semne un contract.