Începând cu data de 31.03.2021 (contribuabilii mari), respectiv 30.11.2021 (contribuabilii mici şi mijlocii) toţi operatorii economici care au case de marcat au obligativitatea de a conecta aceste dispozitive la serverul ANAF.
Măsura are ca scop scăderea acțiunilor de evaziune fiscală şi totodată trecerea în legalitate a tuturor jucătorilor economici din piață.
Operatorii economici care încă nu s-au aliniat la aceasta măsură, au obligativitatea de a demara procesul de achiziţionare şi montare a dispozitivelor conforme. Trebuie precizat că casele de marcat utilizate trebuie să dețină aviz de funcționare favorabil din partea Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București, şi de asemenea să fie montate de firme specializate avizate în acest sens, care asigură pe lângă montaj şi servicii mentenanță și service case de marcat.
Operaţiunile de montare şi conectate a casei de marcat la sistemul on-line ANAF sunt complexe şi trebuie executate de personal instruit şi avizat în acest sens. Operatorul economic căruia îi deservește casa de marcat se poate conecta ulterior la spațiul virtual dedicat, din această zonă se pot realiza o serie de activități complexe, dar tot aici sunt primite şi mesajele legate de activitatea sau disfuncţionalitatea casei de marcat.
Cum trebuie selectata şi montată casa de marcat?
Cum am precizat mai devreme, toate casele de marcat electronice utilizate trebuie să fie avizate de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București, primul pas ce trebuie realizat este de a contacta o firmă autorizată care furnizează astfel de echipamente. Pot fi folosite serviciile unei firme de case de marcat Ploiești, angajații acesteia sunt şi consultanţi eficienţi care îndrumă şi sfătuiesc operatorii legat de modele potrivite în funcție de activitate. Operatorii interesați primesc şi informații legate de documentație, montaj, utilizare şi ulterior pot beneficia de servicii de mentenanță care vor asigura buna funcționare a dispozitivului.
Cum se poate observa montarea unei case de marcat nu mai este o alternativă sau doar o opțiune, ci o activitate obligatorie menită să scadă evaziunea fiscală şi să susțină o economie sănătoasă. Achiziția şi conectarea la baza serverul ANAF este o realitate la care trebuie să se alinieze toți operatorii ce doresc să desfășoare activități economice. Refuzul de a integra un astfel de echipament aduce după sine amenzi consistente, şi totodată măsuri penalizatoare sau chiar închiderea activităţii.