Idei bune pentru amenajarea biroului de la serviciu

Productivitatea la locul de muncă este influențată și de condițiile în care îți desfășori activitatea, iar modul în care îți amenajezi biroul este esențial în acest sens. Dacă simți că se impun unele schimbări în biroul în care lucrezi, îți stăm la dispoziție cu câteva sfaturi practice, pe care le poți afla din rândurile de mai jos.

Pune masa de lucru, în fața ferestrei

Pentru a da un randament cât mai bun la birou, este de preferat să ai parte de multă lumină naturală. Ideal ar fi să lucrezi într-un birou cu ferestre mari, dar cum asta nu ține întotdeauna de angajat, te poți adapta și altor condiții. Cel mai bine este să îți amplasezi biroul în fața ferestrei, astfel încât lumina să cadă din spate, direct pe spațiul de lucru. Dacă acest lucru nu este posibil, poți amplasa biroul paralel cu peretele pe care se află fereastra, și vei putea beneficia în acest mod de lumină naturală când lucrezi.

Pune corpuri de iluminat cu lumină rece

Există și situații în care trebuie să întârzii mai mult timp la birou după lăsarea serii și nu te mai poți baza pe lumina naturală. De aceea, orice birou trebuie să fie dotat cu corpuri de iluminat moderne, care să asigure condițiile necesare desfășurării activității și atunci când afară e întuneric. Este recomandat ca acestea să fie cu lumină rece, mai apropiată de lumina naturală și te poate ajuta să te concentrezi mai bine. Recomandarea este valabilă și în cazul în care preferi să folosești o lampă de birou. Totodată, e bine să mai știi că lampa de birou trebui să fie plasată întotdeauna în partea stângă pentru a  nu se crea umbre pe birou atunci când scrii. 

Folosește un scaun ergonomic

Dacă petreci zi de zi câteva ore așezat la birou, ai nevoie neapărat de un scaun ergonomic, pentru a preveni durerile de spate și alte probleme ce pot apărea la nivelul coloanei vertebrale. Poziția șezând creează presiune sporită la nivelul coloanei, pentru că suntem ființe bipede, iar organismul nostru nu este adaptat pentru a sta mult timp într-o astfel de postură. Scaunele ergonomice sunt concepute special pentru a contracara această problemă, asigurând susținere la nivelul spatelui și reducând presiunea asupra coloanei vertebrale.

Folosește un spațiu de depozitare la îndemână

În munca de birou e nevoie de numeroase documente și dosare și așa că trebuie să știi întotdeauna unde găsești actele necesare. În acest scop, un fișet, un dulap sau un simplu raft pentru depozitarea documentelor se dovedește foarte util. Aici poți păstra dosarele le care lucrezi, aranjate într-o anumită ordine, astfel încât să știi întotdeauna unde să le cauți când ai nevoie de ele. Dacă tot ai la dispoziție un astfel de spațiu de depozitare, este bine să te obișnuiești să pui la loc fiecare dosar după ce nu mai ai nevoie de el, ca să nu-ți aglomerezi masa de lucru și să nu-l rătăcești.

Adaugă biroului o notă personală

Transformă-ți biroul într-un spațiu familiar, ca să te simți ca acasă, chiar dacă ești la serviciu. În acest scop, îți poți personaliza spațiul de lucru cu fotografii de familie, obiecte personale de care te simți atașat sau cu fanioane ale echipei preferate. De asemenea, poți expune într-o vitrină diplomele, medaliile și alte trofee personale primite de-a lungul timpului, pentru realizări profesionale sau participări la diferite competiții sportive și evenimente.

Ținând cont de aceste sfaturi, îți garantăm că vei simți imediat o schimbare în bine în ceea ce privește activitatea profesională, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.