Folosirea tehnologiei în domeniul ospitalității și a turismului a contribuit la eficientizarea și accelerarea unor procese operaționale ale companiilor care activează în această industrie, oferind totodată o experiență inedită. În esență, sectorul turismului și-a concentrat atenția către valorificarea potențialului tehnologic actual în vederea îmbunătățirii experienței clienților, a calității serviciilor oferite și eficientizării activității.
Ce rol joacă tehnologia în dezvoltarea sectorului turistic?
Tehnologia a reușit să dezvolte semnificativ sectorul turismului, mai ales în ultimii ani, prin prisma inovațiilor apărute, care a facilitat comunicarea între unitățile HoReCa și turiști.
Dacă privim din perspectiva cererii, tehnologia a permis oamenilor să:
- Identifice noi locații turistice, care nu au beneficiat de o promovare intensă în mediul online;
- Personalizeze un pachet turistic dorit, în funcție de necesitățile și dorințele lor;
- Planifice/ rezerve călătorii într-o destinație aleasă (oraș, regiune etc.);
- Achiziționeze simplu și eficient produse și servicii turistice.
Din punct de vedere al ofertei, tehnologia a jucat un rol cheie în obținerea unei competitivități în sectorul turistic și în furnizarea unor instrumente digitale necesare pentru dezvoltarea, gestionarea și distribuirea unor produse/ servicii turistice.
Tehnologia mobilă – un instrument important in promovarea aunei zone turistice
Având în vedere că trendurile din acest domeniu se modifică pe fondul cerințelor turiștilor, cheia către reușită depinde de modul în care companiile se adaptează pieței. Astfel, aceste nevoi sau dorințe ale oamenilor pot fi un pilon important în implementarea unor strategii de promovare a unei destinații.
Prin urmare, cei care activează în acest sector și nu numai, au maximizat acest potențial digital, concentrându-și atenția către promovarea turistică prin intermediul tehnologiei mobile. În acest sens, apelarea la companii specializate în dezvoltare aplicatii mobile se dovedește a fi soluția cea mai bună în vederea garantării unui rezultat ce corespunde tuturor cerințelor legate de proiectarea și dezvoltarea acestora.
Ce avantaje oferă o aplicație mobilă în contextul îmbunătățirii potențialului turistic?
Prin intermediul aplicațiilor mobile, turiștii din întreaga lume beneficiază de o mai bună flexibilitate și un portofoliu divers de servicii turistice. Mai mult decât atât, ele facilitează unele acțiuni ale utilizatorului precum:
- Căutările privind destinațiile turistice, în baza unor criterii stabilite de acesta;
- Rezervările și plățile;
- Sugestii privind atracțiile turistice, evenimente, unități HoReCa etc.
Așadar, putem spune că o aplicație mobilă este un bun instrument de promovare în sectorul turismului, prin prisma îmbunătățirii întregii experiențe a utilizatorilor. În acest context, organizațiile locale sau companiile din industria turismului mizează pe dezvoltarea unor aplicații mobilă care să le faciliteze interacțiunea cu turiștii și promovarea intensă a zonelor turistice.