Exista milioane de site-uri, majoritatea gandite sub forma unei afaceri. Scopul unei afaceri este acela de a vinde, insa din pacate, foarte putine dintre site-urile active sunt cu adevarat eficiente in vanzari.
Motivele esecului unui site pot fi numeroase. Nu vom vorbi despre ele, insa, ci despre acele elemente de care orice site are nevoie pentru un marketing online de succes. Informatiile sunt obtinute de la Netring Media, una dintre cele mai influente si eficiente companii de marketing online din Romania.
Care sunt lucrurile de care ai nevoie pentru un marketing online de succes?
1. Analizeaza rezultatele pe care le-ai obtinut pana acum! Analiza rezultatelor din trecut este un pas esential pentru determinarea rezultatelor din viitor. Incearca sa tii o evidenta a cheltuielilor pe care le ai pentru marketing si a ROI-ului. Poti sa faci asta in house sau poti apela la instrumente de analiza precum Google Analytics.
2. Intelege publicul tinta! Este foarte important sa stii cui te adresezi. In felul acesta iti poti directiona bugetul de marketing pentru a ajunge exact la oamenii de care ai nevoie;
3. Acorda o atentie mare contentului! Foarte putini oameni acorda atentie strategiei de continut. Importanta acesteia este extrem de mare, insa. Asigura-te ca pe site sunt doar texte de foarte buna calitate, care le ofera tuturor celor care le citesc informatii valoroase;
4. Fii prezent in Social Media. Aproape toti oamenii care petrec timp online au cel putin un cont pe o retea de social media. Indiferent ca este vorba despre Facebook, Instagram sau Tik Tok, este bine sa fii acolo si sa gasesti solutii prin care sa iti prezinti produsele sau serviciile. Prezenta in social media trebuie sa fie una constanta;
5. Asigura-te ca ai un site foarte bine optimizat, care se incarca repede si este usor de folosit. Site-ul este principalul instrument pe care il ai la dispozitie pentru a genera vanzari. Este foarte important sa fie bine construit si sa fie foarte bien optimizat. Un site care se incarca greu are mult mai putine sanse sa devina cunoscut decat unul care o face instant;
6. Examineaza-ti competitia! Nu este suficient sa stii ce face site-ul pe care il administrezi. Daca vrei sa ai succes, este important sa stii tot ceea ce face competitia. Analizand competitia poti descoperi exact ce fac bine cei cu care concurezi si ce nu fac bine. Atunci cand descoperi greseli la concurenta, le poti corecta si poti implementa solutiile pe propriul site.
7. Promoveaza-ti brandul in cat mai multe medii! Chiar daca ai un business online, este bine sa il promovezi in cat mai multe medii. Multe business-uri neglijeaza promovarea clasica: radio, TV, panouri stradale sau pliante. Acestea pot oferi rezultate foarte bune, insa, daca sunt folosite corect.