72% din băncile din România afișează informații eronate în harta Google

Peste 70% dintre băncile din România afișează informații eronate în harta Google, potrivit unui studiu realizat în perioada pandemiei, pe un eșantion de 80.000 de locații din Google Maps România, ce fac parte din 12 domenii diferite de activitate.

În același timp, comportamentul consumatorului român pe produse bancare arată un interes în creștere pentru locațiile băncilor aflate în proximitate, indiferent de brand. Numărul de căutări pentru care Google afișează rezultate locale s-a triplat în perioada pandemiei față de anul 2019.

În România, se înregistrează peste 600.000 de căutări anual pe cuvinte precum „bancomat”, „ATM” și „schimb valutar”. Pentru 75% dintre aceste căutări, Google afișează rezultate din Hărți (Google Maps), însă doar 65% dintre băncile care-și desfășoară activitatea în țară apar pe Google Maps.

Vizibilitatea brandurilor din România în Hărțile Google

În premieră în România, DWF a realizat un studiu privind vizibilitatea brandurilor în Hărțile Google, ce acoperă 12 domenii de activitate pentru care s-au analizat rezultatele Google din 6 orașe din țară. 

Google folosește un algoritm complex, în care ține cont de sute de factori, pentru afișarea celor mai relevante rezultate, atunci când cineva realizează o căutare. În România, procentul afișării de rezultate locale este în creștere, de la 6-7% la peste 12%. 

Când ne raportăm, însă, la căutări cu intenție clară locală, Google oferă astfel de rezultate în peste 80% dintre cazuri, chiar și în România. De asemenea, echipele Google Business Profile și Google Maps anunță lunar noi opțiuni disponibile pentru promovarea afacerilor, ceea ce denotă un interes activ pentru acestă zonă.

Considerăm că o prezență bună pe Google Maps va genera o expunere mai mare a brandului pe termen lung, pe căutări relevante. În plus, prin oferirea de informații corecte și complete despre locațiile în care este prezent, un brand asigură și o experiență bună utilizatorilor.

De ce este important ca profilurile din Google să fie actualizate?

Tot mai mulți dintre utilizatori caută online când vor să găsească o locație offline, pe care să o poată vizita fizic. Un alt motiv foarte important pentru a menține profilurile băncilor mereu updatate cu informații corecte și complete stă în faptul că oamenii se bazează pe aceste informații atunci când caută un astfel de business. 

Cui i-ar plăcea să parcurgă un drum până la bancă, doar ca să constate fie că sediul pe care îl căuta s-a mutat sau s-a desființat, fie că nu are program sâmbăta, deși pe Google figurează ca fiind deschis?

Astfel de experiențe atrag după sine o mulțime de recenzii negative și pot conduce la pierderea clienților nemulțumiți. Situațiile pot fi evitate print-o prezență bună în Hărțile Google.