In acest articol analizam noutatile aduse de noul model de autoutilitara Iveco Daily 4×4. In timp ce sasiul si suspensia rezistente in stil camion raman neschimbate, noul Iveco Daily 4×4 primeste o noua cabina cu rating ECE-R29 iar motorul respecta standardul Euro 6 datorita adaugarii unui sistem SCR (care necesita AdBlue) in plus fata de sistemul EGR existent. Puterea maxima de 125 kW si 400 Nm ramane neschimbata, la fel si transmisia manuala cu sase trepte.
Sistemul de franare cu discuri pe cele patru roti este considerat a oferi o putere de franare imbunatatita, in timp ce noul Iveco Daily 4×4 beneficiaza de programul de control al stabilitatii ESP9 conceput de Iveco, care include pe langa controlul stabilitatii si controlul tractiunii, controlul adaptiv al incarcaturii, atenuarea rasturnarii si multe altele.
Izolarea fonica din interiorul cabinei este mult imbunatatita; modelul Iveco Daily 4×4 este inca zgomotos dupa standardele masinilor pentru pasageri, insa suficient de linistit pentru ca soferul sa se bucure de sunetele stereo sau sa poarte o conversatie confortabila.
In timp ce plasticul si stilul interior al modelului predecesor ar putea fi cel mai bine descrise ca fiind „utilitare”, noul panou de bord este mult mai atractiv si ofera o mare imbunatatire a ambiantei generale.
Soferul si pasagerul din fata au parte de scaune cu suspensie pneumatica si incalzire electrica, iar pozitia de condus confortabil nu este impiedicata de volanul reglabil pe orizontala..
Touchscreen-ul color mare este usor de utilizat si are toate comenzile necesare, de la telefonul Bluetooth la navigatia prin satelit. Navigatia prin satelit este deosebit de buna, aratand nu doar drumul propriu zis ci si topografie limitata.
Exista prize de alimentare auxiliare de 12 volti de ambele parti ale prizei USB, iar butoanele de reglare a climatizarii sunt usor de accesat si utilizate, desi ecranele lor digitale mici sunt greu de citit in anumite conditii de lumina.
Modelul de autoutilitara Iveco Daily 4×4 ofera conditii decente de depozitare, datorita rafturilor suspendate, a trei compartimente cu bordura, un spatiu generos pe partea pasagerului, buzunare laterale mari pe usile din fata si o zona ascunsa sub bancheta din spate.
Vorbind despre asta, bancheta din spate poate gazdui pana la patru persoane. Scaunele acoperite cu tapiterie textila sunt destul de confortabile si exista spatiu suficient pentru picioare, insa spatarul este destul de vertical.
In concluzie, oricine are un interes cat de mic pentru vehiculele de teren, va fi impresionat de autoutilitara Iveco Daily 4×4. Capteaza destul de multa atentie insa, mai important, are capacitatea de a-si sustine aspectul agresiv pe care il arata. Daca iti plac aventurile off-road, Iveco Daily 4×4 te va duce in locatii in care masinile cu tractiune integrala standard se tem sa se aventureze.