Dacă abia acum ai ajuns la concluzia că internetul este viitorul afacerii tale, dar nu prea știi de unde să începi promovarea în acest mediu, articolul de mai jos îți va fi de un real ajutor.
Indiferent care au fost motivele care te-au împiedicat să îți aduci afacerea în mediul online până în acest moment, află că nu e timpul pierdut. Poți începe acest proces de la zero, ca orice afacere la început de drum, însă înainte de a porni la drum trebuie să știi care sunt principalii pași pe care trebuie să îi urmezi.
1. Website
Știu că până acum ți-a mers bine și fără și că buticul din oraș avea destui clienți, însă iată că lucrurile se mai schimbă. De mulți ani prezența în online a devenit obligatorie pentru o afacere de succes, însă niciodată nu e prea târziu.
Pentru a te face cunoscut și în acest mediu, virtual, trebuie mai întâi să îți creezi un site. Apelează la profesioniști pentru realizarea acestuia deoarece un site prost este mai rău decât să nu ai site deloc. Vorbește cu persoanele responsabile de acest proiect și transmite-le care este esența afacerii tale; ce aspecte trebuie să aibă în vedere la crearea website-ului și cum să pună mai bine în valoare business-ul.
2. Bannere
Folosește publicitatea plătită pentru a-ți face simțită prezența în mediul online. Creează bannere atractive pe care să le plasezi pe site-uri cu mulți vizitatori, dar al căror specific se află în concordanță cu nișa pe care activezi tu. Ar fi cam ciudat să promovezi scule electrice pe un site de fashion, înțelegi ce zic?
3. SEO
Optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă o acțiune obligatorie dacă vrei ca site-ul tău să ocupe un loc cât mai bun în paginile de căutare. Folosește cuvinte cheie în conținutul site-ului precum și în articolele din blog (ar trebui să ai și o pagină de blog la site) și tag-uri HTML pentru titluri, subtitluri, etc. Dacă subiectul te depășește, lasă-l în seama profesioniștilor.
4. Campanii de email marketing
Pentru a concepe o listă de emailuri, îndeamnă-ți vizitatorii să se aboneze la newsletter. Odată ce ai la dispoziție o listă decentă de mailuri, poți concepe și o campanie de email marketing. Atenție, însă, la audiență. Nu toți vizitatorii merită atenție din simplul motiv că nu sunt interesați să facă o achiziție de la tine. Analizează bine profilul potențialului client și ia-l în considerare atunci când îți targhetezi audiența.
5. Social media
Dacă tot ai hotărît să te muți în online, nu uita și de rețelele de socializare. Poți alege să îți faci o pagină de business pe Facebook, Instagram, Twitter, etc, în funcție de specificul afacerii și de locul în care îți vei găsi audiența. Postează în mod regulat conținut de calitate, de valoare pentru utilizatori și nu uita să adaugi la postări și un link care să îi trimită pe clienți către website-ul tău.
Acestea fiind spuse, iată că mediul online și internet marketingul te pot ajuta să îți duci afacerea la următorul nivel.