Email marketingul joacă în continuare un rol important în promovarea unei afaceri și creșterea vânzărilor. Email-ul este simplu de folosit, este mai ieftin decât un apel telefonic și îți dă posibilitatea să transmiți cu ușurință tot felul de documente.
Oamenii petrec destul de mult timp în fiecare zi pentru a-și citi mesajele din inbox, așa că ai toate șansele ca și al tău să se afle printre ele.
Dar, iată care sunt principalele beneficii ale unei campanii de email marketing.
Mesajul tău ajunge acolo unde trebuie
Mai exact, în inbox, dacă ai noroc. Asta înseamnă că mesajul tău este disponibil a fi deschis și citit oricând de la momentul primirii. Șansele de a fi citit cresc pe măsură ce abordezi un subiect mai interesant, așa că nu sări peste acest aspect.
Crești popularitatea brandului
Dacă vei trimite emailuri în mod regulat, clienții vor deveni familiari cu identitatea brandului și îl vor recunoaște atunci când vor căuta să cumpere un produs/serviciu pe care și tu îl promovezi.
Ai grijă, totuși, să nu exagerezi. Dacă trimiți e-mailuri zilnic, clienții se vor simți agasați și vor alege să se dezaboneze. Mai indicat ar fi să trimiți un astfel de mesaj odată pe săptămână sau atunci când ai ceva foarte important de comunicat (promoții, reduceri, evenimente, etc.).
Crești vânzările
Un mesaj personalizat pentru fiecare categorie de audiență în parte și care oferă informații cu adevărat relevante pentru destinatar poate crește simțitor rata de conversie și, deci, și vânzările.
Pentru a te bucura însă de beneficiile amintite mai sus, e-mailul tău trebuie să fie unul bun, dacă nu extraordinar. Iată ce elemente trebuie să ai în vedere atunci când concepi un astfel de mesaj.
1. Alege un subiect interesant, care să capteze atenția destinatarului. Fii atent să nu cazi în capcana clișeelor de genul ”Vezi ce ți-am pregătit azi”, ”Mesaj important pentru x” și așa mai departe. Acestea sunt folosite mult prea des și tind să nu mai reprezinte interes pentru cititor.
2. Folosește un buton CTA (call to action). Pentru a crește rata de conversie este important să furnizezi clientului posibilitatea de a ajunge în pagina care îl interesează. Poți folosi butoane de genul ”Cumpără acum”, ”Vizitează website”, ”Contactează-ne” și așa mai departe.
3. Dă-i clientului posibilitatea să te poată contacta direct din email. De exemplu, dacă trimiți un email pentru promovarea unui produs, oferă posibilitatea ca destinatarul să te poată contacta fie telefonic, fie printr-un reply la acel mesaj. În acest fel, cresc mai mult șansele să fii contactat, căci clientul dă frâu liber unei dorințe/nevoi de moment și anume de a cumpăra ceea ce tu îi oferi. În cazul în care îl trimiți în site este posibil ca acesta să se răzgândească între timp.
Acestea fiind spuse, iată că poți obține rezultate foarte bune de pe urma unei campanii de email marketing, cu condiția ca aceasta să fie făcută ca la carte.