România se confruntă cu o situație dificilă pe piața muncii. Cauzele acestei probleme sunt destul de clare: incapacitatea sistemului educațional de a furniza resurse umane suficient de pregătite și adaptate la presiunea mediului economic actual, instabilitatea politică și corupție.
Absolvenţii găsesc tot mai greu job-uri care să corespundă competenţelor dobândite în facultate, deşi instituțiile de învăţământ sunt conştiente de acest aspect nu au reuşit să își coreleze programa lor la piaţa muncii şi la realităţile economice. Un studiu recent arată că mai bine de jumătate dintre români (53,42%) aleg, pentru prima angajare, joburi în domenii precum vânzări (18,7%), producție (11,8%), industria ospitalieră (9,09%), servicii externalizate (call-center – 6,34%) sau lucrează pe poziții de muncitori necalificați (6,49%).
Altă statistică arată că 1 din 5 români cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani nici nu lucrează, nici nu studiază, potrivit unor date Eurostat. Cu toate acestea, există companii extrem de active în zona angajărilor pentru poziții de entry level.
Dată fiind această situație, există și companii care investesc în tineri aflaţi la început de drum, dar şi în persoane care nu şi-au definit încă traseul profesional. Una dintre aceste companii este firma românească de outsourcing Optima.
„Este o adevărată provocare pentru o ţară ca România să reuşeşti să găseşti un angajat profesionist, care să cunoscă meserie, dar care să aibă şi abilităţi de comunicare şi să lucreze eficient în echipă. Tocmai de aceea ne-am decis să investim și să ne implicăm mai mult în comunitatea unde activăm, prin încercarea de a întoarce tinerilor din aceste comunități o parte din ce am învățat și am acumulat în toată activitatea noastră, de la înființare, până în prezent”, declară Daniel Mereuță, director general Optima.
Sistemul de cursuri Optima – aproape o “facultate” cu loc de muncă asigurat
Optima oferă un sistem de cursuri tuturor celor interesați să învețe să facă vânzări în mod eficient, astfel diferența între nivelul de instruire a celui care termină studiile și cerinţele locului de muncă se reduce considerabil.
„Pe lângă asumarea unui model educațional intern, scopul companiei noastre este acela de a crea un mediu intraprenorial care să genereze inovație pentru dezvoltare. Susținem ideile și investim în tinerii cu potențial, iar secretul pentru a avea succes, este să știi să te adaptezi constat la contextul pieței. Suntem conștienți că acumularea unei experiențe profesionale este principalul obiectiv pe care îl au tinerii, în momentul de start al carierei lor și principalul declanșator al deciziei de angajare.
Citeşte mai multe detalii aici.