In secolul XXI, orice companie orientată către succes are o prezență online, chiar dacă este vorba doar despre o pagină web de prezentare sau de o combinație între blog, canale de social media și platforme de e-commerce. Dar prezența online nu este suficientă în 2019, dacă nu este asociată cu o strategie solidă de marketing digital, bazată pe un nou concept în marketingul digital, numit brand content (conținut de brand).
Pretențiile consumatorilor au evoluat, iar contentul tradițional, axat pe promovarea brandului și a produselor sale, nu mai atrage atenția. Mai mult decât atât, publicitatea invazivă sub forma bannerelor publicitare este din ce în ce mai ineficientă. Utilizatorii au fost expuși excesiv la acest tip de publicitate și o ignoră deliberat, din ce în ce mai mulți instalând programe de blocare (Ad Blockers) în navigatoare.
Felul în care publicul consumă conținut online s-a schimbat considerabil, dar, în paralel, marketerii au dezvoltat strategii de content care răspund nevoilor audienței. În speță, este vorba despre o abordare diferită a conținutului, una concentrată pe audiență, nu pe brand.
Ce înseamnă brand content
- Brand contentul este conținutul creat, aprobat și susținut de un brand, infuzat cu valorile acestuia, care oferă audienței o valoare intrinsecă, fie ea educativă, informațională, emoțională, estetică sau de divertisment. Din acest motiv, audiența alege activ să interacționeze cu acest tip de conținut, spre deosebire de formele tradiționale de advertising, cu caracter invaziv.
- Conținutul de brand nu este construit în jurul unor produse sau servicii, ci în jurul unor personaje sau situații cu care publicul poate rezona sau cu care se poate identifica. Mesajul promoțional este înlocuit de conexiunea emoțională cu audiența sau de utilitatea intrinsecă a conținutului.
- Brand contentul poate lua diverse forme: articole de blog, videoclipuri, infografice, podcasturi sau evenimente. O definiție largă identifică drept brand content orice conținut care poate fi asociat cu brandul în ochii audienței. Indiferent de formă, acesta trebuie să atragă atenția, să fie relevant, credibil și autentic.
Cum îți poate avantaja brand contentul compania
- Ajută la diferențierea față de competitori. Să spunem că lansezi pe piață un produs inovator, iar în scurt timp alte firme îl copiază. Dacă te-ai mulțumit să promovezi doar produsul, consumatorii nu vor avea o preferință clară pentru brandul tău și riști să pierzi clienți care se vor orienta către competiție, din diverse motive. Un conținut de brand puternic îți va ajuta compania să se diferențieze pe piață și să fidelizeze consumatorii.
- Pentru că oferă valoare, audiența va fi mai predispusă la împărtășirea conținutului de brand pe canalele de social media, lucru ce este foarte puțin probabil să se întâmple în cazul unui banner publicitar.
- Deoarece captează atenția publicului pentru o perioadă mai mare decât un banner publicitar, contribuie la familiarizarea consumatorilor cu brandul și crește probabilitatea ca aceștia să-și reamintească numele brandului tău.
- Îmbunătățește poziționarea brandului pe piață datorită asocierilor pozitive dintre brand și public.
Brand contentul poate crește vizibilitatea și autoritatea companiei tale, dar trebuie să fii pregătit să îl faci corect și într-o manieră autentică. Altfel, ori nu va atrage atenția în online, ori nu va aduce beneficiile așteptate de audiență.