Noul an şcolar va începe în curând şi seria lungă de probleme va ieşi la suprafaţă. Lipsa manualelor, a toaletelor, absenţa sălilor de sport sau mizeria din școli sunt problemele de care, din nou, se vor lovi cadrele didactice, părinţii şi copiii noştri. La şirul lung, mai adăugăm încă una, de care mulţi dintre noi nu suntem conştienţi: problema aerului curat și ventilarea sălilor de clasă.
Într-o școală liniștită, geamurile pot fi deschise pentru a aerisi sălile de clasă, dar este o metodă eficientă pe termen scurt. Fluxul de aer, care poate conţine praf, alergeni sau polen, accentuează sau favorizează apariţia problemelor respiratorii . În plus, iarna se formează curenți de aer care pot îmbolnăvi copiii. Alternativa de aerisire în timpul pauzelor este, de asemenea, insuficientă pentru a obține o calitate bună a aerului pentru o lecție întreagă, deoarece nivelul de dioxid de carbon va creşte din nou, rapid. Un alt dezavantaj care nu ne permite să păstrăm geamurile deschise în timpul orelor este nivelul ridicat de zgomot din sălile de clasă, cauzat de gălăgia de afară.
Oamenii se pot adapta în maximum 15 minute la aerul sufocant dintr-o încăpere. Putem evalua calitatea aerului atunci când intrăm într-o cameră, dar ne pierdem capacitatea de a-l judeca după puţin timp, din cauza adaptării la acel mediu. Din acest motiv, persoanele care stau un timp îndelungat într-o cameră nu mai percep deteriorarea calității aerului și, prin urmare, nu mai văd niciun motiv să aerisească. În schimb, închidem ferestrele foarte repede dacă temperatura scade prea mult sau dacă este prea cald afară.
Prin urmare, este recomandat să folosim ventilație mecanică. În plus, recuperarea integrată a căldurii sau a aerului rece crește şi eficiența energetică.
Senzația de sufocare din clasă are efecte negative asupra performanței
Desigur, elevii și profesorii se pot obișnui cu ușurință cu o calitate slabă a aerului. Studiile au arătat însă că, inclusiv atunci când oamenii se adaptează la calitatea slabă a aerului, aceasta continuă să aibă efecte negative asupra performanței. Prin urmare, ventilația în școli nu este cu siguranță un lux, ci o necesitate!
Fie că vorbim de săli de clasă, săli de gimnastică, fie de săli de mese, cămine pentru elevi sau studenţi, fiecare camera are nevoie de un sistem de ventilaţie.
Petrecem 60-90% din viaţa noastră în interiorul clădirilor, iar calitatea aerului are un rol foarte important în sănătatea noastră, mai ales pentru grupurile vulnerabile (copiii şi persoanele în vârstă).
Soluția pe care o oferă sistemul de ventilație Atrea este una care, pe lângă faptul că aerisește încăperea şi aduce un aer proaspăt şi curat în interior, reduce costurile de întreținere cu 25%. Sistemele de ventilație cu recuperare de căldură asigură o aerisire permanentă și controlată a interiorului. În plus, spre deosebire de un sistem de ventilaţie tradiţional, Atrea nu doar aeriseşte încăperea, ci şi extrage aerul viciat prin grile de ventilație. Căldura sau aerul rece se transferă aerului de afară, pe care centrala îl introduce în interior, după ce în prealabil îl filtrează.
Citește continuarea articolului aici Problema aerului viciat în instituţiile de învăţământ, ignorată de autorităţi. Care sunt beneficiile sistemelor de ventilaţie în şcoli?