Consumerismul este un fenomen care, in ultimii ani a luat amploare in Romania si care s-a dezvoltat considerabil. Oamenii au descoperit ca au avantajul de a cauta cu atentie produsele de care au nevoie, datorita faptului ca oferta este una extrem de generoasa.
Cei care iau in considerare deschiderea unui nou spatiu comercial, trebuie sa isi gandeasca planurile extrem de bine si sa inceapa prin a-si alege spatiile ideale, in care sa isi desfasoare activitatea. Pentru a lua cea mai buna decizie, antreprenorii trebuie sa aiba in vedere o serie de aspecte importante.
In ce oras se cauta spatii comerciale de vanzare?
Pentru inceput, antreprenorii trebuie sa se gandeasca la orasul in care si-ar dori sa isi deschida o afacere, in functie de potentialul public spre care se indreapta. Daca Bucurestiul este, fara indoiala cel mai mare oras din Romania, unde numarul consumatorilor este deja ridicat, si in alte orase exista o piata de desfacere excelenta, in care se pot pune bazele unor centre comerciale atractive si interesante, care sa starneasca interesul cumparatorilor.
De exemplu, Iasi, Timisoara, Sibiu, Cluj-Napoca sunt doar cateva dintre alegerile pe care antreprenorii le pot lua in considerare.
Pozitionare in oras
Pe lista detaliilor ce mai trebuie luate in considerare inainte de achizitionarea unui spatiu comercial trebuie sa se numere si amplasarea acestuia din punct de vedere strategic. Important este ca antreprenorii sa fie atenti atunci cand fac o investitie si sa se asigure ca centrele sunt usor accesibile din punct de vedere al mijloacelor de transport.
Nimeni nu vrea sa mearga la cumparaturi intr-o zona in care nu ajung autobuzele, tramvaiele sau in care nu se poate circula cu masina in conditii decente. De preferat este ca centrele comerciale sa fie cautate intotdeauna in zone cu vad, extrem de circulate si unde consumatorii sa se simta in largul lor din toate punctele de vedere.
Spatiul necesar
In functie de tipul de centru comercial pe care antreprenorii vor sa-l deschida, ei trebuie sa se gandeasca si la spatiul de care au nevoie. Daca, de exemplu este vorba despre un centru comercial de cartier, atunci suprafata nu trebuie sa fie foarte intinsa, ci suficienta pentru a ingloba cateva magazine in care sa fie vandute produsele de care oamenii au nevoie in mod normal.
In schimb, antreprenorii care viseaza la mai mult au nevoie de spatii mai extinse, unde gama de produse sa fie mereu larga. Cumparatorilor din Romania le place sa aiba de unde alege, astfel incat in timp sa isi contureze anumite obiceiuri in materie de produsele pe care le folosesc.
Preturi
Bineinteles, preturile sunt si ele importante cand vine vorba despre achizitionarea unor spatii comerciale. In definitiv, este vorba despre o investitie considerabila, iar antreprenorii trebuie sa aiba certitudinea ca atunci cand semneaza contractul de vanzare/cumparare au luat cea mai buna decizie, inclusiv din punct de vedere financiar.
Tinand cont de toate elementele de mai sus, oricine poate achizitiona un spatiu comercial pe care sa il amanajeze dupa bunul plac si pe care sa il dezvolte in timp!