Comparativ cu prima jumătate a anului trecut, nivelul creanțelor gestionate de Next Capital Finance IFN SA prin operațiuni de factoring a crescut cu 41%.
“În mare parte rezultatele s-au datorat aducerii de clienți noi, din sectoarele pe care le cunoaștem foarte bine, dar și creșterii rulajelor clienților existenți. La sfârșitul lunii iunie, portofoliul a înregistrat cu 15% mai multi clienți, evoluție care susține ambițiile noastre pentru restul anului.Astfel, ne-am propus ca până la sfârșitului lui 2018 să atingem un obiectiv ambițios de creștere a creanțelor gestionate cu 50% și să fim astfel peste nivelul pieței”, declară Bogdan Roșu, managing director Next Capital.
Creșterea a fost înregistrată pe majoritatea domeniilor finanțate, însă sectorul FMCG, reprezentat de furnizorii marilor retaileri, dar si sectorul IT/BPO, au avut cel mai mare aport în rezultate.
“Primim un număr din ce în ce mai mare de solicitări pentru serviicii de consultanță și chiar pentru servicii de colectare creanțe, fapt care confirmă opțiunea din ce în ce mai multor antreprenori de externalizare a acestor servicii către instituții de factoring, dar, în același timp, poate prevesti și o înrăutățire a riscului comercial din piață.
Debitorii care își înrăutățesc comportamentul de plată și ajung chiar la incapacitate de plată sau insolvență, nu sunt doar din sectorul firmelor mici, ci și din zona companiilor medii și mari, iar acest lucru face și mai dificilă previzionarea acestor situații.
Semnalele pe care le vedem în piață ne confirmă poziționarea noastră oportună în zona de prudență și ne readuce la principiile de bază ale evaluării riscului”, explică Bogdan Roșu.
În ceea ce privește categoriile de produse de factoring, principalul contributor la rezultatele Next Capital rămâne factoringul intern, însă și factoringul revers (Supply Chain Finance) are o evoluție pozitivă, chiar dacă este un produs relativ nou în portofoliu. De altfel, Next Capital este și singurul IFN din piață care oferă acest produs, asigurând-și astfel un avantaj competitiv, mai ales că produsul este configurat și oferit în aceleași condiții comerciale și operaționale cu cele din zona bancară.
Profilul de business al Next Capital nu este unul legat de volum, specific altor tipuri de instituții financiare care oferă factoring, ci unul personalizat pe fiecare client în parte, care pune accentul pe calitatea serviciilor și pe experiența oferită clientului, iar acest lucru nu se poate asigura cand gestionezi volume foarte mari de clienți, întrucât acolo trebuie soluții standardizate.
“Abordarea noastră calitativă ne obligă să menținem un echilibru între oportunitățile din piață, ritmul de creștere asumat și capacitatea noastră de a oferi servicii cu valoare adăugată mare clienților de factoring.
Reușim să menținem acest echilibru mai puțin prin creșterea numerică a echipei și mai mult prin creșterea eficienței operationale cu ajutorul tehnologiei și unor noi sisteme pe care le avem în diferite faze de implementare. Noile procese interne optimizate ne permit să obținem un timp mediu de analiză per dosar de 7 zile, precum și un timp mediu de procesare a unei cereri de finanțare de 6 ore”, adaugă Bogdan Roșu.
Obiectiv consistent de creștere, dar cu mare atenție la echilibrul macro economic
Creșterea prognozată de Next Capital pentru acest an are la bază eforturile companiei în zona de noi clienți și noi servicii, dar și dezvoltarea cererii în piață.
Citește mai multe detalii aici Afacerile Next Capital au crescut cu 41% la jumătatea anului