Merchandisingul reprezinta ansamblul tehnicilor ce provin din marketingul aplicat de catre un distribuitor sau producator pentru a imbunatati rezultatul punctului de vanzare prin cresterea atractivitatii si pentru a spori vanzarea produselor prin cautarea satisfactiei consumatorului.
Vorbim despre prezentarea produselor si, concret, despre aparente, ceea ce inseamna ca este necesar sa faci eforturi pentru ca ceea ce expui sa arate cat mai bine. In acest proces exista cateva elemente de care va trebui sa tii cont. Acestea se aplica indiferent de produsele comercializate si de locul in care sunt prezentate, avand o aplicatie larga, aplicatie care trece de la magazinele de moda la supermarketuri si merge pana la magazinele de bricolaj si cofetarii. Produsele expuse cat mai frumos pot transforma un privitor pasiv intr-un cumparator activ.
Crearea celei mai bune prezentari de produs porneste de la intelegerea fiecarui element de merchandising. In alcatuirea acesteia este implicata multa creativitate si, din fericire, nu exista o solutie standard care poate fi aplicata in toate cazurile. Eficienta prezentarii se bazeaza pe capacitatea comerciantului de a incorpora intr-un mod echilibrat toate elementele de merchandising. Fiecare detaliu conteaza, asa ca profita de orice ocazie pentru a-i imbunatati aspectul general. Iata elementele carora ar trebui sa le acorzi o atentie deosebita!
Paleta de culoare este baza prezentarii de produs. Ea da tonul atmosferei si vorbeste direct consumatorului la un nivel subconstient. De exemplu, rosu comunica energie, verde prospetime si sanatate, iar albastru denota incredere. Este important totusi ca prezentarea sa flateze marfurile. Aceeasi nuanta folosita excesiv poate fi in detrimentul rezultatului final, iar utilizarea alteia prea putin poate fi ineficienta. Folosirea culorilor in contrast atrage atentia si va propulsa produsele prezentate in fata clientilor.
Un alt element important al merchandisingului consta in amenajarea spatiului. Fiind o modalitate excelenta de a profita de atentia consumatorului si de a evidentia anumite elemente, este important sa iei in considerare marimea, forma si volumul marfii deoarece aceste detalii pot influenta vizibilitatea produselor in sine.
Orice element vizual trebuie sa contina un mesaj puternic, un mesaj care sa ii dea motive clientului sa cumpere. Studiile arata ca simbolurile folosite in prezentarile de produs atrag clientii in aproximativ 5 secunde. Nu trebuie sa apelezi la ceva complicat, este suficient sa transmiti mesajul intr-un mod cat mai simplu. Totusi, este esential ca acesta sa fie usor de inteles. Pentru asta te poti folosi de limbaj, culori, font. De asemenea, pozitionarea joaca un rol foarte important. Aseaza totul in asa fel incat sa fie accesibil pentru oricine.
Merchandising-ul vizual poate face minuni daca este aplicat in mod corespunzator, daca se folosesc echipamentele adecvate de prezentare – vitrine, rafturi, mobilier. Pentru servicii complete, apeleaza la o echipa de experti in domeniu.
TOPK comercializeaza o gama variata de echipamente profesionale pentru domeniul alimentar. Cu o experienta de 24 ani in domeniu, firma ofera solutii complete de echipare pentru restaurante, catering, fast-food, baruri, cafenele, pizzerii, covrigarii, cofetarii, patiserii, gelaterii, brutarii, supermarket-uri,