Startul unui business online este o provocare din ce in ce mai mare. Concurenta este acerba in aproape fiecare domeniu iar rezultatele se lasa asteptate fara investitii. Este adevarat ca in trecut, promovarea afacerii in mediul online era simpla si ieftina. Lucrurile s-au schimbat insa, iar principalii jucatori pe aceasta piata investesc sume colosale pentru a putea fi pe primele pagini in cautarile Google si pentru a obtine cat mai multi clienti.
Misiunea unui business aflat la inceput pare a fi imposibila, insa nu este chiar asa. Conform celor de la ecomunicate.ro, daca sunt bifate cateva elemente, sansele devin considerabil mai mari.
Care sunt cele mai importante elemente in mediul online?
Site-ul! Evident, site-ul de prezentare este cel care trebuie sa se bucure de cea mai mare atentie. Acesta trebuie sa fie clar, usor de folosit de catre utilizator si rapid. Misiunea cea mai dificila devine, asadar, gasirea unei firme de web design care sa creeze site-ul perfect. De cele mai multe ori, firmele care pot garanta calitatea au costuri destul de mari, asadar va interveni provocarea bugetului.
Continutul! Textele de pe site, imaginile si modul de prezentare sunt cele care vor convinge cumparatorul ca merita sa faca o achizitie de aici sau nu. Acestea cad in responsabilitatea proprietarului de business sau in responsabilitatea unei persoane platite pentru asta. Chiar daca este tentant pentru orice afacerist aflat la inceput sa incerce sa faca totul de unul singur, este mai indicat sa apeleze la un content writer care sa ii poata oferi texte cat se poate de inteligente.
Promovarea! Este cea mai stufoasa parte, care trebuie sa apara doar in momentul in care site-ul si continutul sunt deja perfecte. Promovarea se poate face in foarte multe moduri si poate sa fie obtinuta atat gratuit, cat si cu bani. Daca se mizeaza pe un continut excelent si pe un site foarte bun, dar si pe o doza de noroc, promovarea poate fi una naturala, obtinuta fara prea mari eforturi. Acesta este principalul farmec al online-ului: viralitatea.
Daca se doresc rezultate rapide insa, exista o multime de solutii prin care un business online poate sa fie promovat:
- Comunicate de presa. Pot fi redactate atat pe site-uri mari cu costuri ridicate, cat si pe site-uri de comunicate de presa gratuite.
- Advertoriale. Este una dintre cele mai atractive metode si existente in orice plan de optimizare seo, care poate da rezultate imediate daca sunt alese cu atentie site-urile unde sunt postate.
- Adwords. Este parghia oferita de Google pentru o promovare rapida si eficienta. Din pacate costa destul de mult, insa pe termen scurt s-ar putea sa merite.
- Promovarea pe retelele de socializare. Facebook, LinkedIn, Google Plus sau alte retele de socializare permit promovarea diverselor business-uri, atat cu plata, cat si in diverse grupuri. Partea buna la retelele de socializare este faptul ca se poate construi o comunitate care sa aiba incredere in noul brand.
Promovarea online nu este simpla, insa odata ce mecanismul incepe sa functioneze, poate sa dea rezultate impresionante.