Costuri implicate in promovarea Google Ads
O campanie pe Google Ads (fostul AdWords) este una dintre principalele metode de promovare in mediul online. Eficienta unei astfel de campanii, daca este implementata si optimizata corect, se transpune in vanzari crescute pentru cei care apeleaza la aceasta metoda.
Promovarea Google Ads se face prin campanii PPC (pay-per-click). Practic, platesti in functie de cat de accesat este anuntul tau. In teorie, o campanie PPC poate avea un cost de doar 5 lei sau mai putin. Practic, insa, acest principiu nu poate fi pus in aplicare, deoarece o campanie din care se scot doua-trei click-uri nu iti va aduce niciun fel de castig financiar sau alt tip de beneficiu (brand awareness, vizite pe site etc.). In schimb, concluzia care poate fi trasa din acest exemplu este faptul ca nu exista un cost minim cand vine vorba despre campanii Google Ads (AdWords).
Trebuie sa stii ca, in comparatie cu alte metode de promovare online, o campanie PPC are un cost mai ridicat. Acesta poate fi un dezavantaj daca ai un buget redus, dar vestea buna este ca o astfel de campanie aduce rapid rezultate, daca este integrata intr-o strategie buna de marketing, implementata si optimizata corect. In acest sens te poate ajuta o agentie de marketing specializata, care stie exact ce campanii sa deruleze, ce public sa targeteze, ce tip de trafic sa atraga si unde sa iti investeasca banii.
Eficientizarea unei campanii Google Ads
Pentru a fi eficienta, o campanie Google Ads trebuie sa aduca un ROAS ridicat. ROAS-ul este acronimul de la Return on Ad Spend si se refera la rentabilitatea cheltuielilor de publicitate in mediul online. Este un indicator care masoara performanta si randamentul financiar pe care il are o campanie PPC pe Google Ads.
Pentru a evalua profitabilitatea si implicit eficienta unei campanii PPC, poti solicita agentiei de marketing cu care lucrezi sa iti puna la dispozitie cifrele. Transparenta este esentiala in relatia pe care o ai cu agentia de marketing care se ocupa de campaniile PPC.
Optimized – o agentie specializata in campanii PPC pe Google Ads, dar si pe alte platforme – este un exemplu de bune practici in acest sens. Specialistii Optimized, care sunt certificati Google, pornesc de la ideea ca marketingul este o investitie. Rezultatele pe care le au in campaniile PPC – implementate pentru retaileri sau business-uri axate pe servicii – arata ca aceasta este abordarea corecta pentru a obtine rezultate cat mai bune si on ROAS cat mai mare.
Cum transformi promovarea PPC din cost in investitie?
Diferenta dintre o campanie PPC care inseamna o investitie in afacerea ta si una care doar genereaza un cost in plus pentru tine sta in modul de abordare, de la crearea strategiei de marketing, pana la gestionarea contului Google Ads, monitorizarea si optimizarea campaniilor.
Daca esti in punctul in care ai nevoie de promovare online si iei in calcul campanii PPC pe Google Ads, insa esti reticent, din cauza costurilor implicate, cea mai buna solutie este sa cauti specialisti care iti pot oferi exemple concrete cu privire la rezultatele pe care le-au avut in proiectele la care au lucrat. Cei de la Optimized ofera exemple concrete pe site-ul lor, prin studii de caz referitoare la colaborarile pe care le-au avut. Pe optimized.ro poti gasi informatii relevante despre instrumentele si strategia de care ai nevoie pentru a iti consolida prezenta in mediul online, pentru a iti creste traficul de pe site si a iti majora considerabil vanzarile.