Link building-ul este un aspect important in SEO. Daca nu ai incorporat inca strategii de link building in structura ta de marketing, este posibil sa pierzi foarte multi clienti. Utilizarea strategiilor de link building te ajuta sa creezi campanii de marketing SEO, care vor ajuta la prosperitatea afacerii tale. Dar, inainte de toate trebuie sa intelegi ce este link building-ul si cum se utilizeaza.
Ce este link building-ul?
Link building-ul este procesul prin care poti conecta alte site-uri la site-ul tau web. Profesionistii SEO, proprietarii de afaceri, bloggerii si alti proprietari de site-uri web investesc mult timp, efort si bani in campaniile de link building pentru a-si construi autoritatea site-ului, astfel incat sa poata obtine un loc mai bun pentru anumiti termeni de cautare. Exista modalitati diferite de link building. Dar, daca poti stapani cel putin una dintre ele, poti depasi competitorii in cautari. Din 2005 si pana in prezent, interesul pentru link buiding a crescut cu 45%.
De ce este important link building-ul pentru SEO?
In urma actualizarii Penguin, Google a subliniat importanta link building-ului in SEO, facandu-l sa fie unul dintre primii trei factori de clasare. Numarul tau de link-uri este singurul mod prin care Google poate vedea cat de valoros este site-ul tau pentru alti oameni. Chiar daca ai mult continut de calitate, daca alte site-uri nu se conecteaza cu tine prin link-uri, motoarele de cautare nu vor recunoaste site-ul tau ca fiind valoros.
Cum contribuie link building-ul la cresterea afacerii tale?
Creeaza relatii: atunci cand optezi pentru link building, trebuie sa te adresezi altor companii, de multe ori sa transmiti informatii despre promotii si alte activitati legate de afacerea ta. Desi principalul tau obiectiv atunci cand contactezi alte site-uri este sa-ti imbunatatesti link-urile, exista si alte beneficii. Poti crea relatii pe termen lung care sunt avantajoase pentru ambele companii.
Recomandari (Referral marketing): link-urile puternice pot imbunatati traficul catre site-ul tau si, de asemenea, clasamentul. Daca site-ul tau este legat de un site relevant si deseori vizitat, acest lucru iti poate stimula si vanzarile. In plus, aceste vanzari se pot transforma cu usurinta in clienti fideli, astfel incat sa poti culege beneficiile pentru mult timp.
Construirea marcii (Brand building): un link building bun ajuta, de asemenea, la promovarea marcii tale. Poti arata ca esti un brand de succes in domeniul tau prin link-uri catre continut relevant. De asemenea, link building-ul ajuta la promovarea punctelor forte ale bunurilor si serviciilor tale.
Strategii pentru a obtine link-uri pe alte pagini
Cand apelezi la alte site-uri pentru postarea link-ului tau, incearca aceste strategii testate:
- Creeaza un continut de calitate si convingator, astfel incat alte persoane sa doreasca sa posteze link-uri catre paginile tale.
- Trimite comunicate de presa care sa contina stiri despre afacerea ta.
- Pune produsele si serviciile acolo unde le vor vedea oamenii influenti.
Obtine link-uri de la prieteni, parteneri, site-uri puternice de advertoriale si de la alte persoane pe care le cunosti. Structura de link building este organica si se schimba continuu, de aceea este important sa tii pasul cu practica si sa fii dispus sa faci modificari ori de cate ori este necesar. Cu toate acestea, daca incepi cu un continut care merita sa primeasca link pe alte site-uri, efortul pe care il depui in crearea de link building de calitate va merita si iti va aduce beneficii pe termen lung.