Băcănia Nea’ Bălan, o afacere de familie, deschisă în ultima unei investiții de 27 de mii de euro, în plină pandemie, și-a dublat venituri după prima lună. Semn că românii sunt tot mai atenți la ce pun pe masă. Caută produse naturale, românești, care să le amintească de gustul copilăriei și pe care să le poată mânca cu încredere și, evident, cu plăcere.
„Am pornit afacerea imediat după ce a izbucnit pandemia de SARS-COV 2, exclusiv online. Însă, după ce s-au ridicat din restricții, clienții ne-au solicitat un punct fix de lucru, ca să vină să guste produsele și să ne cunoască. Evident, ne-am conformat și așa a apărut băcănia Nea’ Bălan. Am pus și punem mult suflet și ne dorim să creștem alături de clienții noștri. Ne bucurăm enorm când revin în băcănie și ne spun că le-au plăcut produsele.”, a declarat Alecsandra Costin, reprezentant băcănie.
Numai amenajarea băcăniei a costat peste 10 mii de euro. Totul este modern și conceput în așa fel încât să atragă clienții. Vânzările au început să crească rapid, semn că anumite afaceri prosperă chiar și în perioade instabile financiar. Clienții sunt tot mai mulți și puțin din cei care intra în băcănie nu se întorc.
Cele mai vândute produse sunt mezelurile. Unul dintre plusurile băcăniei Nea’ Bălan e acela că în vitrine se găsesc și mezeluri din carne de vânat (mistreț, cerb), dar și produse din carne de mangaliță, recunoscute pentru calitățile lor nutritive.
„Mezelurile ocupă o pondere de aproape 50% din vânzări. Clienții noștri vin în bacănie și pentru brânzeturile naturale, atât proaspete cât și maturate, care reprezintă în jur de 20% din vânzări. Sucurile naturale, vinurile și gemurile sunt următoarele pe listă. Se cumpără, în special vinurile roșii seci. Avem un vin propriu care i-a cucerit pe clienții noștri.” , a explicat Alecsandra Costin.
Din coșurile de cumpărături nu lipsesc pâinea traditională cu cartofi sau mustul, vedeta toamnei. Pandemia a adus și schimbări. Românii au renunțat la plățile numerar. 90% din plăți sunt făcute cu cardul.
„Ne pregătim deja pentru perioada sărbătorilor de iarnă când ne așteptăm la o creștere semnificativ a vânzărilor. Căutăm produse specifice sezonului la micii producători pentru că de dorim să-i ajutăm și pe ei. În același timp, doar așa putem găsi produse naturale, preparate după rețete tradiționale care să fie ca la mama acasă.”, adaugă Alecsandra Costin
În ceea ce privește bonul mediu de comandă, acesta a urcat, după prima lună, de la 20-25 de lei, la 40, 50 de lei. Cele mai mari încasări se realizează în zilele de joi, vineri și sâmbătă. Cei mai mulți clienți intră în băcănie în a doua parte a zile, în prima parte, clientela este formată din mămici sau tineri care încă lucrează de acasă.
Atreprenorii au planuri mai pentru viitor pe care însă nu vor încă să le dezvăluie. Cert este că promit calitate, înainte de toate!