Dacă până nu demult România se afla pe penultima poziție în clasamentul celor mai cititoare țări din Uniunea Europeană, în 2021 se pare că românii au ajuns să citească și mai puțin, România coborând pe ultima poziție la acest capitol. Conform ultimelor date statistice, românii au ajuns să citească mai puțin de cinci minute pe zi în 2022, ceea ce pare a fi destul de alarmant.
Pe de altă parte, chiar și în condițiile acestui trend în descreștere, numărul de români care citesc rămâne a fi unul optimist. Conform studiului recent, efectuat de către cei de la iVox, 36% din români declară că citesc cărți zilnic sau cel puțin de câteva ori pe săptămână. Acest lucru ar însemna că, aproximativ unul din trei români este interesat de lectură. Acest lucru a fost observat și de către experții promo-codes.ro din România, aceștia au observat că deși numărul de cărți vândute a scăzut în ultimii ani, a crescut interesul românilor față de coduri promoționale și reduceri pentru cărți.
Cărțile despre afaceri atrag interesul românilor
Experții au observat o creștere semnificativă a interesului românilor față de cărțile din domeniul businessului. Această tendință poate fi explicată destul de simplu prin raportarea la circumstanțele de incertitudine actuale, dar și la dorința cronică a românilor de a “găsi cheia succesului”. Deși popularitate capătă podcasturile și blogurile despre business, pare a fi că mulți români rămân a fi mai tradiționali, preferând lectura altor surse de informații, inclusiv și celor digitale.
La fel experții din România au observat o creștere specială a interesului față de editura Litera. Această este una dintre cele mai renumite și reputabile edituri din România, de aceea, cititorii din România sunt tot mai interesați să achiziționeze cărțile lansate de către Litera. Pentru a obține un preț mai bun la cărțile acestei edituri, mulți utilizează un cod promotional Litera România. Un asemenea cod promoțional oferă un discount destul de bun și permite achiziționarea chiar și cărților renumite la prețuri destul de avantajoase – oportunitate de care profită tot mai mulți români, conform experților Promo Codes.
Românii continuă să citească chiar și în această perioadă
Deși, per general, volumul de vânzări al cărților a scăzut în ultima perioadă, cercetările și datele statistice ne arată clar că, totuși, românii citesc destul de mult. O bună parte din români mai sunt interesați de lectura tradițională, combinând această sursă de informare cu altele digitale. Profilul cititorului din România este unul complex, intervalul de vârstă fiind unul variat – citesc toți, începând cu copii și ajungând până la persoanele în vârstă.
Această tendință, de fapt, nu este de mirare. Background-ul cultural al României este unul cu un deficit semnificativ, inclusiv pe partea de disponibilitate a lecturii. De aceea, într-o oarecare măsură, poate fi considerat că românii, în prezent, se revanșează pentru toate acele perioade, în care lectura nu era într-atât de accesibilă, precum este în prezent.