Wikipedia definește strategia de conținut ca fiind:
„ … practica de planificare a creării, livrării și guvernării conținutului. Un sistem repetabil care definește întregul proces de dezvoltare a conținutului editorial …”
Strategia de conținut înseamnă in primul rând creare de conținut unic si ulterior, pur și simplu constatarea exactă a nevoilor publicului tău și apoi publicarea conținutului într-un format adecvat și prin canale adecvate.
Definirea și stabilirea unei strategii de conținut
De unde știi care este cel mai bun conținut pentru afacerea ta? Pentru a ști acest lucru, trebuie să știi care este cel mai bun conținut pentru potențialii clienți în legătură cu afacerea ta.
Ce ar convinge clienții să aibă mai multă încredere în tine, să te caute atunci când au nevoie de informațiile corecte și apoi să facă afaceri cu tine când vine momentul potrivit?
În termeni generali, o strategie de conținut implică:
- Sa știi exact ce sa le oferi clienților tai;
- Sa știi exact de ce clienții tăi ar face afaceri cu tine;
- Sa înțelegi problemele și preocupările lor;
- Sa furnizezi conținut orientat spre soluții în formatul preferat și prin canalele preferate;
- Sa folosești limba lor decât sa presupui că te înțeleg;
- Sa dezvolți o creare de conținut originala si in permanenta valabila;
- Sa-i implici permanent și sa-i încurajezi să rămână în contact cu tine mereu;
Cum execuți o strategie de conținut?
Definește clar obiectivele tale.
- Ce dorești să obții cu strategia ta de conținut?
- Dorești să informezi și să ridicați nivelul de conștientizare al clienților tai?
- Dorești să captezi adresele de e-mail pentru a menține legătura?
- Dorești să construiești o platformă de radiodifuziune pe care intenționezi mai târziu să o utilizezi pentru a iți promova afacerea?
În prezent, numărul de site-uri de afaceri crește în fiecare zi, dar doar câteva dintre ele sunt de succes.
Cel mai important lucru pentru o afacere online este de a avea conținut de bună calitate pe site și de a avea conținut promoțional care poate atrage mai mulți oameni.
De aceea, este foarte important să înțelegi importanța scrierii de conținut și să o utilizezi în mod corespunzător pentru a construi un conținut extraordinar pentru site-ul pe care oamenii îl vor găsi util și atrăgător.
Cu cat vei atrage mai mulți oameni cu atât afacerea ta va crește mai repede. Înainte de orice, decide ce conținut trebuie să ai – este cel mai important lucru pe care ar trebui să-l gândești înainte de toate celelalte aspecte.
Care este povestea ta?
Aici intră marketingul. Indiferent dacă pregătești ambalaje pentru produse sau dacă scrii scenariul la un anunț TV, ai nevoie de cuvinte convingătoare care să te reprezinte bine.
Pe lângă calitatea cuvintelor un aspect foarte important este mesajul pe care îl trimit acestea. Unele dintre cele mai bune campanii de marketing din toate timpurile au avut unele dintre cele mai puține cuvinte: „Just Do It” – de exemplu de la Nike.
Permite-mi să te întreb ceva, ai comanda un cheeseburger dacă știi că nu va fi carne in el?
Desigur că nu. Deci, de ce ar rămâne clienții tai pe site-ul tău dacă nu ai conținut relevant pentru nevoile lor?