Criterii de alegere a celui mai bun soft pentru gestionarea unei afaceri

Probabil că ți-ai dat seama de ceva vreme că afacerea ta a crescut și asta nu poate decât să te bucure. Totuși, au început să apară și blocaje în cadrul proceselor, iar gestionarea afacerii nu mai este la fel de simplă ca odinioară. Cel mai probabil ai nevoie de un soft special. Află din cele ce urmează cum îl alegi. 

 

Ce așteptări are compania

Primul pas pentru a alege un soft potrivit pentru compania ta este să înțelegi ce nevoi ai. Ia în calcul atât nevoile curent, cât și cele viitoare, datorate extinderilor de exemplu. Întreabă-te care sunt dificultățile pe care le întâmpini, ce obiective ai și cum îți poți ușura munca. Ai nevoie de automatizare, o viziune de ansamblu, reducerea costurilor? 

 

Specificul domeniului în care activezi și complexitatea afacerii

În funcție de aria de activitate, vei vrea să iei în calcul mai multe aspecte precum ce se întâmplă în industrie în acest moment, dimensiunea afacerii tale, dinamica și complexitatea ei, dar și ritmul de extindere permis de piață. Alege un soft care să se plieze pe afacerea ta, nu invers, deci caută un sistem care să acopere acele procese și operațiuni care să răspundă la cerințele domeniului în care activezi. De exemplu, o fermă de animale va beneficia de pe urma modulului producție zootehnică al Charisma ERP. 

 

Sistemul de analiză și de ofertare

Piața de astfel de softuri este destul de mare, așadar trebuie să judeci foarte atent și furnizorul, nu doar produsul în sine. Ca regulă de bază, procesul de analiza a nevoilor trebuie să fie unul amănunțit. Ia în calcul în cadrul deciziei timpul acordat de către furnizor în realizarea bugetului, gradul de personalizare al bugetului, elementele cuprinse în ofertă și modul în care vor fi implementate actualizările sistemului. Dacă unul dintre aceste aspecte lasă de dorit, mai caută!

 

Cât de flexibil este sistemul 

Faptul că ai ales în acest moment un soft pentru afacerea ta, nu înseamnă că vei avea și peste 10 ani fix aceleași nevoi. Astfel, un criteriu extrem de important va fi flexibilitatea acestui soft. Află cum va fi instalat sistemul și cât de repede se poate trece de la o versiune la alta și dacă aceste funcționalități pot fi personalizate sau modificate în timp. Nu în ultimul rând, se poate integra acest sistem în fluxurile de lucru deja existente și cu aplicațiile pe care operezi deja? 

 

Vei beneficia de susținere post instalare

Indiferent de softul ales, afacerea ta va necesita o perioadă de acomodare la noile proceduri de lucru. Astfel, o perioadă în care angajații se vor obișnui cu noul flux este absolut obligatorie. Mai mult ca sigur vei avea nevoie de susținere de la furnizor atunci când vine vorba de funcționarea sistemului, upgradarea aplicațiilor sau modificarea unor funcționalități. 

O decizie înțeleaptă îți va ușura cu siguranță activitatea!