Dacă fiecare dintre noi avem o responsabilitate să protejăm mediul înconjurător și să reciclăm, companiile pot promova aceste practici în rândul lor angajaților și la sediile fizice, mai ales pe măsură ce munca hibridă devine regulă și oamenii sunt la sedii.
Dincolo de activitatea lor comercială unde sustenabilitatea produselor și lanțului de aprovizionare sunt importante, sediul unei firme poate fi un generator de poluare, deșeuri și pe termen lung poate aduce o imagine negativă companiei. Din acest motiv este important ca firmele să promoveze colectarea selectivă la birou și transformarea sustenabilă a sediilor fizice.
Dacă pandemia a dus angajații în casele lor, odată cu ridicarea restricțiilor responsabilitatea se întoarce către firme. Indiferent dacă sediile acestora se transformă pe măsură ce munca hibridă devine o regulă, sustenabilitatea trebuie să fie un focus. Iată cinci metode prin care firmele pot fi mai responsabile cu mediul la sediu.
Colectează mai mult decât hârtie
Pe lângă colectarea și reciclarea materialelor de papetărie și a hârtiei, companiile pot face mai mult decât atât, prin colectarea diferitelor obiecte folosite de către angajați. Reciclarea nu mai înseamnă astăzi doar sticle și hârtie, ci inclusiv deșeuri electronice. Un prim pas pe care-l pot face companiile e să facă un audit de mediu și să vadă ce pot colecta și cum se poate recicla. Astfel, strategia ar trebui să se concentreze pe o centralizare a reciclării deșeurilor electronice, cum ar fi cartușe de imprimantă, componente de PC, laptopuri, până la becuri, baterii sau paharele de plastic folosite de angajați.
Astfel, o companie poate fi mai sustenabilă prin reciclarea mai multor obiecte de zi cu zi. Totul se poate face cu ajutorul firmelor specializate care să vină o dată pe lună să colecteze deșeurile.
Folosește produse de curățenie sustenabile
O altă metodă importantă prin care o companie poate fi mai sustenabilă e să aleagă produse de curățenie verzi, care să nu polueze atât de mult și care să fie fabricate respectând normele în vigoare.
Firmele pot alege dezinfectanți, detergenți de suprafețe, igienizanți, săpunuri de mâini care să nu aibă o amprentă de carbon atât de mare. Fie că vorbim de produsul în sine sau de ambalajele acestuia. Produsele de curățenie pot fi un poluant nevăzut, dar pe termen lung lasă o amprentă importantă asupra mediului, mai ales dacă vorbim de un birou de dimensiuni mari.
Promovează reducerea plasticului
Companiile de dimensiuni medii sau mari creează din ce în ce mai mult programe prin care să promoveze reducerea folosirii de plastic în companie. Fie că vorbim de înlocuirea paharelor de plastic cu cele create din trestie de zahăr sau alte materiale reciclabiile, fie că vorbim de reducerea dependenței angajaților de produsele de plastic pentru stocarea mâncării.
O companie responsabilă poate înlocui farfuriile, lingurile și furculițele din plastic cu seturi unice pentru fiecare angajat pe care aceștia să le primească în momentul când intră în companie. Unele companii din Statele Unite au asemenea programe prin care fiecare angajat primește un set de vase în care poate transporta mâncarea proprie pentru a nu se baza pe produse din plastic.
Creează programe de reciclare a papetăriei
O companie poate fi și un centru de reciclare pentru angajați prin dimensiunea ei și prin contractele pe care le poate negocia cu firmele specializate în colectarea hârtiei. Dacă ești un om obișnuit și ai câteva hârtii pe care vrei să le arunci, e greu să găsești un centru potrivit în oraș. Și logistica poate fi destul de complicată. Dar o companie poate fi un centru de reciclare cu adevărat.
Una dintre metodele prin care firmele pot fi mai sustenabile e să invite angajații să aducă hârtie, maculatură și produse de papetărie pe care vor să le arunce, să fie colectate la sediu într-o anumită zi din lună, iar apoi să vină o firmă specializată să le ridice pentru reciclare. Acest lucru poate fi combinat și cu un program de educație privind reciclarea, unde angajații să primească bonusuri sau zile libere pentru cantitatea de maculatură pe care o aduc în companie.
Digitalizează unde poți
Nu în ultimul rând este foarte important ca digitalizarea să contribuie la o sustenabilitate mai mare. Ultimii doi ani ne-au arătat cât de importantă e aceasta pentru firme, așadar, dacă se poate digitaliza companiile trebuie să ia măsuri.
Firmele pot reduce consumul de hârtie dacă implementează programe de colaborare în Cloud, se pot folosi de semnături digitale sau de programe de facturare online, disponibile pe scară largă în acest moment. Acest lucru reduce dependența de hârtie și doar dacă e nevoie se poate arhiva și în format fizic.