Ultimii doi ani au transformat modul în care lucrăm, dar problemele de la birou au devenit problemele de acasă. Din acest motiv, experții susțin faptul că organizarea ajută oamenii să lucreze mai bine.
Studiile nu au ajuns la o concluzie definitivă, dar cele mai multe spun faptul că un spațiu de lucru dezorganizat poate duce la efecte negative asupra oamenilor, precum stres și anxietate.
Cauzele stresului
În 2019 stresul la locul de muncă ducea la costuri de 190 de miliarde de dolari în fiecare an în Statele Unite. Conform Princeton University Neuroscience, citați de Harvard Business Review, participanții la un studiu care și-au organizat biroul au resimțit imediat stres mai mic și au putut să se concentreze mai bine.
De asemenea, pentru că astăzi muncim mai mult de acasă, oamenii care preferă să adune foarte multe lucruri și au dificultăți în a le arunca sunt mai predispuși la procrastinare.
Un studiu realizat în Statele Unite în 2009 a arătat că hormonul numit cortizol avea niveluri mai ridicate în cazul mamelor care munceau de acasă, într-un spațiu dezorganizat și plin de jucăriile copiilor. Nivelurile mari de cortizol duc pe termen lung la anxietate și depresie.
Ce poți să faci?
Deși de multe ori birourile dezorganizate au fost asociate cu creativitatea, nu există date care să susțină acest lucru. Din acest motiv, oamenii pot adopta mai multe tactici pentru a fi mai bine organizați.
Organizarea documentelor
Este foarte important, indiferent dacă lucrezi de la birou sau de acasă, să-ți organizezi documentele. Soluții de organizare și arhivare sunt recomandate pentru a nu lăsa prea multe foi pe birou pentru o perioadă mare de timp. Astfel, folosește dosare, folii de protecție sau bibliorafturi pentru a-ți organiza documentele în casă. Iar dacă ai ocazia să le duci la birou din când în când, e recomandat să o faci pentru a putea să ai un birou cât mai curat.
Curățenie la începutul programului
Înainte de a te apuca de treabă, poți să-ți faci un obicei din a-ți organiza spațiul de lucru după o rutină știută de dinainte. Chiar dacă la finalul zilei acesta este dezorganizat, e important să începi ziua cu un birou gol și care poate marca noi începuturi și obiective importante.
Reciclează și refolosește
De asemenea, odată ce faci curățenie poți să organizezi toate documentele pentru a putea fi reciclate sau refolosite. Sustenabilitatea mediului este un aspect important astăzi, așadar folosește soluții de arhivare sustenabile și atunci când ai o cantitate mare de documente, reciclează selectiv pentru că foile și cartoanele pot fi refolosite ulterior la alte produse.