Detii un business online si te-ai decis in sfarsit sa colaborezi cu o agentie SEO? Piata este plina de optiuni, insa cum afli care este cea mai buna decizie pentru tine? Iata cum sa gasesti expertii care te pot ajuta sa-ti imbunatatesti strategia de marketing online.
1. Studiile de caz sunt un punct de plecare bun
Oricine cauta cea mai buna agentie SEO ar trebui sa verifice initial istoricul firmelor pe care le are in vedere. Este bine sa stii in special care dintre acestea au reusit sa aduca rezultate bune, preferabil companiilor din industria in care si tu activezi. In general, agentiile respectabile detin deja studii de caz pe care sunt gata sa le puna la dispozitia clientilor.
2. Strategia SEO
Dupa ce ai verificat succesul fiecarei agentii SEO care ti-a atras atentia, ar fi indicat sa stabilesti ce servicii ofera si daca acestea se potrivesc asteptarilor tale. Daca ti se pun la dispozitie cateva pachete de servicii standard, dintre care tu sa-l alegi pe cel mai potrivit, atunci este indicat sa te reorientezi. O agentie SEO profesionista ofera servicii personalizate in functie de fiecare client in parte.
3. Transparenta si comunicare clara
O agentie SEO respectabila ar trebui sa puna pe primul plan comunicarea si transparenta fata de clienti, pentru a obtine cele mai bune rezultate. Aceasta trebuie sa comunice cel putin o data pe luna care este stadiul in care se afla proiectul si care sunt imbunatatirile pe care le-a adus in acest interval de timp.
Care sunt aspectele pe care trebuie sa le eviti?
1. Ti se promit primele pozitii in Google si un trafic mult mai mare
O agentie SEO fara experienta sau care urmareste doar castiguri pe termen scurt este foarte posibil sa faca promisiuni pe care nu stie cu certitudine daca le va indeplini. Astfel, majoritatea promit prima pozitie in Google, trafic din ce in ce mai mare si mai multe backlink-uri, insa fara sa-si sprijine afirmatiile pe niste date reale. In general, astfel de agentii nu-ti vor comunica ce tactici si proceduri folosesc pentru a obtine cele mai bune rezultate si vei incheia un contract fara sa stii concret in ce anume investesti. Aceasta lipsa de transparenta este un indiciu clar ca respectiva agentie SEO nu este o varianta pentru tine.
2. Continutul este singura strategie
O agentie SEO buna trebuie sa aiba o strategie foarte atent pusa la punct, pentru ca site-ul tau sa fie listat in primele pozitii din Google. Fereste-te de agentiile care ofera doar articole scurte, irelevante si lipsite de originalitate. O agentie de incredere trebuie sa-ti analizeze si inteleaga business-ul, dar si piata pe care te situezi, sa creeze o strategie de cuvinte cheie, sa-ti optimizeze onpage site-ul si sa-ti livreze articole de cea mai buna calitate. Daca la final de luna nu primesti un raport elaborat cu ceea ce s-a lucrat si ce rezultate s-au obtinut, inseamna ca ai pierdut timpul platind o agentie de slaba calitate.
3. Preturi mici
Desi multi dintre noi isi doresc investitii cat mai mici, serviciile SEO ieftine pot spune multe despre procedurile folosite si, in fond, despre rezultatele pe care le vei obtine. In schimb, o agentie SEO profesionista ar trebui sa-si puna in evidenta serviciile si sa creeze pachete personalizate de servicii.