Mi s-a pus această întrebare pe Twitter și mi s-a părut un subiect bun de un articol, pentru că răspunsul meu nu poate să încapă în puținele caractere oferite de platforma de micro-blogging.
Nu pot da o singură recomandare, pot să spun câteva sfaturi. Aș începe prin a-ți cunoaște cititorii tăi, ce anume îi interesează, dacă ceea ce tu scrii se pliază pe interesele, afinitățile lor. Aceste statisticii demografice le poți lua foarte ușor din Google Analytics. Pe lângă acest lucru, trebuie să ai informație valoroasă și să ai și un branding personal bine pus la punct. Branding-ul personal pornește din interior spre exterior. Este un proces continuu, niciodată nu te oprești din branding personal. Este o autoeducație ca să știi cum să-ți controlezi vorbirea.
Acum, cu toții știm cât de greu se poate șterge o imagine, de aceea este foarte important să știm unde vrem să ajungem. Cine s-a dus la un interviu de angajare, există o întrebare pe care mulți nu o bagă de seamă. Această întrebare este una dintre întrebările importante și anume „Unde te vezi peste 5 ani”. Răspunsul pe care tu îl vei da, va arăta angajatorului ce fel de persoană ești și implicit dacă ești potrivit pentru job. Așa și în blogging, ce vrei să faci, unde vrei să ajungi? Poate că vei zice că vorbesc prostii, dar așa în timp, îți creezi comunitatea pe care o visezi. Vei ajunge să fi respectat, nu doar de către newbies, ci și de big dogs din blogosferă.
Mai mult, comunitatea înseamnă socializare. Iar socializarea ar fi foarte bine dacă s-ar întâmpla și în offline, nu doar în online. Din spatele monitorului este foarte simplu de vorbit și de controlat. Dar ce se întâmplă dacă tu îți creezi o imagine a sinelui tău în online de om respectuos și cuminte, iar odată pe stradă eu te văd pe tine, eu ca și cititor al tău, bătându-ți joc de o bătrânică? M-ai pierdut? Normal, de aceea ceea ce arăți că ești online, trebuie să corespundă offline.
Scrisul pe blog, este iarăși un subiect pe care vreau să-l abordez. În funcție de comunitatea dorită de tine, ai două posibilități de a eșua. Fie scrii prea des și îți suprasaturezi cititorii, fie scrii prea rar iar ei uită de tine și mai intră din când în când pe blog. Important, ca în orice alt lucru, este existența unui echilibru. Înainte de a scrie un articol, gândește-te un pic, ceea ce vrei să scrii este important? Este o informație valoroasă? Pentru că dacă nu ai ceva valoros de spus, nu mai scrie, mai bine scrii rar, dar valoros și calitativ, decât de 10 ori pe zi și prost.