Cum iti poti adapta afacerea fizica, dar si cea cu prezenta online in perioada crizei Coronavirus si ce poti face pentru reducerea impactului crizei asupra vanzarilor?
De o luna traim vremuri foarte provocatoare pentru toata lumea, inclusiv pentru mediul de afaceri care trebuie sa se adapteze rapid la o noua “normalitate” ce va dura destul de mult.
In principiu sunt trei tipuri de afaceri, afectate diferit:
-
afacerile concentrate pe offline ce acum se adapteaza la noi proceduri operationale si putem enumera restaurantele si cafenele care acum fac livrari la domiciliu;
-
lanturi de magazine ce aveau un magazin online si acum magazinul online a ramas singura sursa de incasari;
-
site-uri de servicii sau imobiliare ce au trecut de la obtinerea clientilor in urma intalnirilor fata in fata la discutiile pe Skype sau Zoom sau eventual chiar tururi virtuale.
Afacerile digitale sunt probabil cele mai castigate, dar cu siguranta inca nu au folosit la maxim oportunitatea oferita de mediului online. Daca ai un business fizic este cazul sa intrii in randul antreprenorilor care au ales sa apeleze la servicii de creare magazin online si sa faca parte dintre aceia care pana acum vindeau exclusiv online.
Cu toate acestea, comunicarea a fost si va ramane foarte importanta. In aceste momente mediul de afaceri trebuie sa arate empatia fata de oameni si este indicat sa modifici tipul de comunicare integrandu-o si adaptand strategia de marketing la subiectele de interes, noul stil de viata si divertismentul oamenilor.
Ce ar trebui sa faci?
Daca inca nu ai contractat o agentie care ofera servicii SEO Bucuresti si comunicare prin articole de PR este momentul sa comunici cu clientii sau potentialii clienti prin canalele de social media cu privire la eforturile pe care le depui pentru ca acestia sa fie in continuare multumiti si sa se bucure de standarde inalte de depozitare si impachetare in conditii de siguranta, transport rapid, plata online cu cardul si de pretul, care in prezent poate fi un veritabil diferentiator de marketing.
Comunica cu publicului tau prin Youtube sau prin Newsletter, ofera solutii alternative placute la “viata in izolare” pana la revenirea in normalitatea pe care o cunosteau sau ofera solutii la plictiseala si iti vei putea creste numarul de subscriberi ori iti poti multiplica inzecit comunitatea. Indeparteaza-i de consumul timpului pe canalele TV cu aceleasi si aceleasi informatii negative si obositoare despre Coronavirus, iar tu vei avea mult de castigat decat daca nu preiei initiativa.
Cum sa cresti vanzarile pe un magazin online?
Strategiile de marketing pot fi mai simple sau mai complexe. Chiar daca si tu esti afectat de criza nu trebuie sa renunti la bugetul de marketing. Lipsa promovarii te va afecta mai rau decat criza in sine. Ce ar trebui sa faci este sa asiguri in continuare un buget mai mic pe canale precum SEO sau Google Ads.
Construieste sau adapteaza feed-uri de produse la noul context care poate fi de ajutor la user experience si prin intermediul carora omanii pot gasi mai usor produsele cautate in aceasta perioada, in special pe cele de maxima necesitate bazate pe noile nevoi ale oamenilor, cum ar fi cele de ingrijire personala. De asemenea, poti dezvolta landing page-uri pentru produsele cele mai potrivite in aceste zile si promoveaza-le prin SEO si PPC.
Acestea sunt cateva dintre sfaturile pe care ti le putem oferi si daca inca nu ai un magazin online ar trebui sa investesti intr-unul prin care poti mari numarul de clienti si de vanzari.