În primul rând, nu încerca niciodată să schimbi o anvelopă dacă siguranța ta personală este în pericol sau dacă nu ai instrumentele corecte.
Dacă te afli, totuși, într-un loc sigur, cu instrumentele potrivite și te simți suficient de încrezător pentru a schimba roata, vestea bună este că o folosirea roții de rezervă este cea mai fiabilă modalitate de a te întoarce din nou pe drum. Totuși dacă roata afectată este mai degrabă spartă și nu mai poate fi reparată, poți achiziționa anvelope noi, chiar și cauciucuri de iarnă de pe website-uri specializate precum Anvelope-oferte.ro unde poți găsi toate informațiile necesare.
Mașina ta va veni cu o rezervă de dimensiune completă ce trebuie să își aibă mereu locul în portbagajul mașinii mai ales atunci când ești la drum lung.
Care sunt pașii de urmat?
Parchează autovehiculul într-o zona sigura atunci cand depistezi problema sau continua să conduci pana la cea mai apropiată zonă în care poți schimba cauciucul. Viața ta este mai importantă decat deteriorarea anvelopei. Aprinde luminile pe avarii atunci cand efectuezi schimbarea roții.
Calele împiedică mașina să se rostogolească în timp ce este ridicată, așa că poziționează o cale pe roata opusă celei perforare. De exemplu, dacă anvelopa ta din stânga față este cea cu problema în cauză, pune o cale în spatele roții din dreapta spate. Dacă anvelopa ta. stânga spate este dezumflată, ai nevoie de o cale în fața celei din dreapta față. Cărămizile sau pietrele mari pot face aceeași treabă dacă nu aveți o cale potrivită în apropiere sau printre ustensilele tale.
Rotește cheia pentru roți în sens invers acelor de ceasornic și slăbiți piulițele până în punctul în care pot fi răsucite cu mâna. Acesta parte poate fi mai greu de răsucit și adesea poți cere ajutor în caz de sunt prea bine prinse. Cu toate acestea, nu le eliminați complet încă piulițele.
Verifică manualul de instrucțiuni pentru mașină deoarece orice vehicul are puncte bine determinate pentru ridicarea. Poziționarea cricului se va face cat mai aproape de roata care are probleme. Ajută-te de o bucata mica de lemn care sa o pui sub cric pentru a-l menține cat mai stabil. Anvelopa trebuie ridicată pană la 10-15 cm fata de pământ. După ce a ajuns în poziția dorită, scoate piulițele și detașează roata.
Așeză cauciucul pe pământ. Folosește cricul pentru a lăsa ușor mașina în jos, astfel încât roata de rezervă să fie în contact cu solul. Acum folosește cheia pentru a strânge complet piulițele roților.
Dacă ai manometru pentru a verifica dacă roata de rezervă este complet umflată este de indicat să îl folosești deoarece presiunea poate scădea cu timpul când o anvelopă nu este utilizată. Dacă aceasta nu este la presiune potrivită, conduce la o benzinărie pentru a fixa această problemă Vizitează un garaj sau service de anvelope cu prima ocazie și oferă-le roata perforată. Aceștia te vor sfătui dacă să-l repare sau să îl înlocuiască.
Nu conduceți pe o roată de rezervă care economisește spațiu mai mult decât este strict necesar, acestea sunt destinate doar situațiilor de urgență.
Sursă foto: unsplash.com