Daca cineva va datoreaza bani, puteti sa-i cereti? Daca nu va place sa va presati clientii rau platnici ar fi bine sa va schimbati atitudinea, altfel ati putea iesi din afacere.
Ca intreprinzator este de datoria dvs. sa va aparati banii. Este bine sa va faceti o politica din a cere referinte despre clienti. Trebuie sa fiti atent la rapoartele venite din surse nesigure deoarece este posibil ca aplicantul sa ascunda un trecut cu probleme in rambursarea creditelor.
Fiti siguri ca de cate ori vindeti pe credit, emiteti imediat si o factura. Asigurati-va ca nu prestati niciun serviciu si nu expediati nici un produs fara o factura. Trimiteti un duplicat din moment ce multi clienti gasesc de ajutor sa primeasca doua copii, una pentru inregistrarile financiare proprii si alta care va fi trimisa cu banii.
In afara de facturi, ar trebui sa trimiteti declaratii si situatii lunare cu platile efectuate de clienti alaturi de facturile neplatite. Exista clienti care nu tin inregistrari corecte, pierzand sau uitand sa inregistreze facturile emise de dvs.
Trimiterea declaratiilor si situatiilor alerteaza clientii ca sunteti constient de facturile neplatite si ca asteptati o rambursare prompta. Daca nu procedati in acest mod practic faceti o invitatie clientilor incorecti sa va penalizeze. Trimiterea situatiilor financiare isi merita banii si cheltuielile postale.
Potrivit MoneyBack.ro, pentru a va colecta banii trebuie sa gestionati cu fermitate sau chiar agresivitate clientii rau platnici, cu o activitate de colectare zilnica. Iata cateva tactici care pot functiona:
• In momentul in care plata serviciului prestat/produsului vandut intarzie, trimiteti o copie a facturii catre client cu o notificare asupra necesitatii efectuarii platii.
• Incercuiti suma de plata si scrieti pe factura notificarea.
• Veti vedea ca o nota scrisa de mana pe o declaratie sau pe factura este mai eficienta decat un mesaj tiparit.
• Sunati-va clientul si intrebati-l cand ar trebui sa va asteptati sa va primti banii.
• Spuneti clientului ca aveti de onorat comenzi mari, facturi de platit si ca ati aprecia emiterea unui cec.
Daca nici una din aceste sugestii nu functioneaza, fiti mai agresiv. Facand acest lucru puteti pierde clientul dar nu conteaza din moment ce tot nu sunteti platit. Ofiterii de credit si managerii de credit sunt constienti de problema datoriilor trecute – ei stiu ca, cu cat datoria este mai veche, cu atat sunt mai putine sanse de a fi recuperata.
Incercati aceste tactici:
• Telefonati clientului cerand un cec si amenintandu-l cu transferarea datoriei catre o societate de recuperare creante.
• Daca clientul spune ca nu are bani , cereti un cec post-datat.
• Vizitati clientul si cereti plata imediata.
• Implicati-va avocatul sa redacteze o scrisoare in care cereti suma datorata / recuperarea creantei, in caz contrar amenintand cu deschiderea unui proces.
Un follow-up constant si frecvent va duce in cele din urma la recuperarea banilor.
Tineti o situatie clara cu istoria platilor fiecarui client. Pentru a face acest lucru stabiliti o metoda de monitorizare a conturilor colectoare prin listarea clientilor si a facturilor importante grupate dupa numarul de zile trecute de la emiterea facturii si neprimirea banilor.
Contabilii se refera la aceasta modalitate numind-o cronologia conturilor colectoare. Veti vedea ca programele software pentru activitatile comerciale de mica amploare contin aceste rapoarte.
Trebuie sa stiti cine va datoreaza bani, cati bani va sunt datorati si de cat timp. La urma urmelor, sunt banii dvs.