Apariția unei multitudini de platforme e-Commerce este justificată de faptul că în timpul pandemiei cauzate de CoVid-19, tendința oamenilor de a face cât mai multe cumpărături online a crescut.
Datorită eficienței și rapidității shoppingului online, acest trend s-a menținut și după ce ne-am reluat mare parte dintre vechile activități.
Așa că dacă ai o idee și îți dorești să o transformi într-o soluție e-Commerce smart, este momentul potrivit. Iar noi avem câteva sugestii care să te ajute să nu ratezi nicio specificație importantă, pornind de la cele mai des întâlnite necesități ale clienților care accesează platformele online.
De asemenea, dacă deja ai o platformă e-Commerce, dar îți dorești să o îmbunătățești, te invităm să parcurgi lista cu sugestii de mai jos ca să poți găsi idei prin care să atragi noi clienți.
O platformă e-Commerce rapidă și bine organizată
Drumul cumpărătorului de la vitrina de produse online sau catalog la coșul de cumpărături trebuie să fie unul simplu, rapid și intuitiv. Vremurile s-au schimbat, iar cei care fac cumpărături online nu mai au răbdare.
Ei aleg să facă shopping online tocmai pentru a nu sta la coadă și a economisi timp.
Din punct de vedere tehnic, acest lucru se traduce prin:
- dezvoltarea unei solutii e-Commerce folosind tehnologia potrivită. De exemplu, printre cele mai utilizate se numără Magento 2, datorită faptului că permite, printre altele, gestionarea ușoară a unui volum mare de produse, integrări cu toate sistemele de e-payment sigure și personalizarea soluției cu specificații smart.
- optimizarea flow-ului de vânzare, prin conectarea magazinului online la un sistem de tip CRM, care include toate departamentele din compania ta: vânzări, contabilitate, marketing, management etc.
- posibilități multiple de plată: sunt cumpărători care aleg să achite cu cardul și cumpărători care încă preferă metoda ramburs.
- accesibilitate: trăim în vremurile în care shoppingul online de pe smartphone-uri a câștigat un teritoriu imens. Și tendințele arată că va continua pe această pantă ascendentă. Așa că soluția ta e-Commerce trebuie să fie responsive și să încarce rapid toată informația furnizată, de pe orice device smart.
Un alt aspect important care ține de partea de accesibilitate este cel legat de filtrare. Orice platformă e-Commerce intuitivă trebuie să permită userilor să ajungă la produsele dorite prin filtre care au legătură cu specificațiile produselor.
O platformă e-Commerce cu design atractiv
Pentru a genera trafic relevant și conversii, platformele de e-Commerce trebuie să ofere o experiență completă: de la partea de User Interface la partea de User Experience.
Nu doar că vizitatorii online nu au răbdare și vor să primească totul rapid, dar ei își doresc o experiență de cumpărare plăcută. Vor să fie „seduși”, de o platformă cu un design dinamic, care să corespundă nevoilor lor (user friendly).
Din punct de vedere tehnic, acest lucru se traduce prin:
- suficientă informație despre produse, dar fără a aglomera magazinul online. Un cumpărător trebuie să vadă o descriere clară a produselor, fotografii care să evidențieze bine caracteristicile și să aibă posibilitatea de seta (dacă e cazul) specificații precum: dimensiunile, greutatea, culoarea, mărimea, designul etc.
De asemenea, nu trebuie neglijate condițiile de retur și nici informațiile privind livrarea și plata.
- un design al platformei care să permită recunoașterea brandului (culori, logo, elemente distinctive).
- organizarea produselor în categorii logice, ușor de remarcat.
O platformă e-Commerce care să se facă remarcată
Și nu doar din punct de vedere al designului și experienței de folosire, ci și datorită promovării online. Nu este suficient să ai o platformă online, dacă nu o faci cunoscută. Iar acest lucru se poate realiza printr-o strategie de marketing, care include o serie de integrări.
Din punct de vedere tehnic, acest lucru se traduce prin:
- integrări cu modulele Social Media. Astfel încât să poți crea campanii inovative, care să ajungă pe Facebook, Instagram, LinkedIn sau orice altă rețea care se potrivește business-ului tău. De asemenea, datorită optimizării acestui proces poți urmări clienții care ajung în magazinul tău online, după ce au văzut reclamele în Social Media.
- posibilitatea de acordare a discounturilor și a cardurilor de fidelitate. Și totul realizat în format electronic, din platformă, prin gestionarea și segmentarea clienților.
- posibilitatea de abonare la newsletter – pentru a-ți ține clienții la curent cu oferte despre produsele tale și serviciile pe care le oferi, pentru a le cere feedback despre activitatea ta sau pentru a le oferi noutăți despre companie.
- un modul de chat instalat, pentru a putea permite clienților să adreseze întrebări, în eventualitatea în care nu găsesc informația de care au nevoie în secțiunile dedicate.
Pe de altă parte, un ultim aspect pe care ne-am dori să-l menționăm și de care îți recomandăm să ții cont este faptul că o platformă trebuie să fie adaptată specificului business-ului tău.
Și totul pornește de la ideea de a veni în întâmpinarea necesităților clienților, nevoi specifice care se pot materializa într-o măsură mai mică sau mai mare în specificațiile menționate anterior.