Deținerea unui afaceri este pentru cei mai mulți un vis atrăgător, întrucât a fi antreprenor înseamnă, de cele mai multe ori, că nu depinzi de un program fix, prestabilit, și nici de un șef care să-ți impună anumite standarde de lucru. Însă, presupune, în același timp, numeroase responsabilități.
Printre cele mai profitabile afaceri se numără și service-urile auto, deoarece industria automobilelor este în continuă creștere. În zilele noastre, să ai o mașină nu mai este un lux, ci o necesitate, fie că ai nevoie de una pentru deplasări în interes de serviciu sau îți dorești să călătorești comod și rapid în concediu. Potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în 2021, s-au achiziționat peste jumătate de milion de mașini second-hand, iar acestea implică, fără niciun dubiu, mult mai multe reparații și verificări de rutină în comparație cu cele noi.
Dacă ești pregătit să pui bazele propriei afaceri, dar nu ești sigur care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a-ți deschide un atelier auto, atunci este esențial să iei în considerare următoarele aspecte:
Pregătirea actelor pentru înregistrarea firmei
Dacă ai pus cap la cap planul de afaceri, este timpul să te interesezi de procesul birocratic pentru înregistrarea businessului. Pe lângă depunerea dosarului la Oficiul Național al Registrului Comerțului, vei fi nevoit să îți înregistrezi service-ul și la cea mai apropiată reprezentanță RAR (Registrul Auto Român), pentru autorizația de funcționare, dar și la Garda de Mediu, pentru aprobările activității pe care o vei desfășura (fiecare operator economic trebuie să respecte o serie de măsuri în vederea protejării mediului).
Cercetarea pieței furnizorilor disponibili
Piesele auto sunt de nelipsit dintr-un service, iar asta înseamnă că vei avea nevoie de furnizori care să ți le distribuie. Cei mai mulți oferă o gamă largă de componente, de la set placute de frana și disc frana la kit de distribuție, clapetă accelerație și casetă direcție. Dacă nu ești sigur după ce să te ghidezi atunci când vrei să faci o alegere, atunci poți lua în considerare:
- oferta de piese și prețurile pe care le oferă furnizorul (e de preferat să alegi un singur distribuitor, deoarece este mult mai simplu să-ți poți achiziționa toate piesele necesare dintr-un singur loc);
- calitatea componentelor;
- reputația furnizorului (cel mai ușor este să cauți cât mai multe recenzii despre acesta).
Locația service-ului
Și locația este un aspect foarte important de luat în considerare atunci când ai restul pregătit. Orientează-te spre locații cu acces facil la stradă, pentru o mai bună vizibilitate a businessului tău. Chiar dacă cea mai mare parte din spațiu îl va ocupa zona de lucru propriu-zisă, este important să oferi clienților cea mai plăcută experiență. Drept urmare, este bine să amenajezi și o zonă de recepție, unde clienții pot semna formularele de predare a autovehicului sau pot aștepta nestingheriți cât timp mașina este verificată.
Succesul înseamnă atât planificarea inteligentă a felului în care va funcționa businessul, cât și abilitatea de a putea face față impasurilor într-un mod cât mai productiv, așa că asigură-te că ești pregătit pentru orice îți rezervă lumea afacerilor.
Sursă foto: Freepik