Multe persoane cred că marketing-ul și advertising-ul reprezintă același lucru, dar asta este departe de adevăr. Publicitatea sau advertising-ul este doar o parte din ceea ce înseamnă o campanie completă de promovare.
Ce este marketing-ul
Marketing-ul include și are în vedere dezvoltarea completă a unei afaceri sau a unui produs, începând de la cercetarea de piață, creșterea popularității, publicitate și până la vânzare, dar și după aceasta. Este o întreagă strategie ce presupune identificarea nevoilor clienților și oferirea de soluții pentru satisfacerea acestora. În plus, marketingul are în vedere și construirea și menținerea unei relații de tip win-win între client și brand.
Ce este advertising-ul
Pe de altă parte, advertising-ul este doar o parte din strategia de marketing, una foarte importantă și costisitoare deopotrivă. De ce este cea mai importantă? Pentru că prin intermediul publicității, indiferent de tipul acesteia, ajungi cel mai repede la consumator. Îl faci pe acesta să realizeze că are o nevoie ce trebuie satisfăcută și îl atragi către tine, cel capabil să îi furnizeze soluția la problema sau nevoia pe care o are.
Publicitatea este costisitoare pentru că presupune achiziționarea de spațiu publicitar, fie la televiziune, radio sau în online, fie pe dispozitive de afișaj stradal, iar asta nu e cea mai ieftină metodă de promovare. Însă chiar dacă este costisitoare, rezultatele se ridică la mărimea așteptărilor.
Ce rol are marketing-ul de tip inbound
O alternativă la metodele de promovare descrise mai sus este marketingul de tip inbound. Acesta presupune să investești în conținut de calitate și strategii de atragere a clienților la tine pe site, fără să cheltuiești sume impresionante pe publicitatea tradițională.
Acest concept se bazează mult pe social media (deși și aici se practică publicitatea/ promovarea plătită, costurile sunt mult mai mici) și pe tendința consumatorilor de a căuta ei înșiși soluții la problemele cu care se confruntă. Și pentru a fi acolo când clientul te caută trebuie să investești și în strategii care să te facă mai vizibil în motoarele de căutare, în SEO și conținut de calitate.
Abordarea salvatoare
Atunci când concepi o strategie de marketing online este important să fii sigur pe afacerea ta ori pe produsul/serviciul promovat. În loc să prezinți doar calitățile produsului marketat, încearcă să fii mai agresiv și să folosești îndemnuri clare la acțiune. Folosește expresii de genul ”Cumpără acum”, Ofertă limitată”, ”Ultimele produse în stoc”, ”Ultima șansă”, etc. Astfel de expresii îi vor da clientului impresia de ”urgență”. Trebuie să cumpere acum, altfel va rata o super ofertă. Oamenii cumpără deseori din impuls ori din nevoia de a simți satisfacția achiziționării unui chilipir.
Indiferent de abordarea aleasă în ceea ce privește campaniile de marketing, este important să înțelegi că advertising-ul este o parte componentă a acestuia și să îl tratezi ca atare. Procedând așa, campaniile tale de promovare vor avea mai mult sens și ceva mai multă consecvență.