Dacă deții un restaurant care până acum nu a funcționat online (prin delivery sau takeaway) cel mai probabil cauți soluții alternative care să-ți permită să redeschizi activitatea. De fapt, ceea ce cauți se numește: soluție dedicată și completă pentru restaurante.
Această soluție este o platformă care integrează un set de aplicații și funcționalități (pentru desktop și mobile). Ceea ce o diferențiază în raport cu alte soluții digitale este faptul că a fost dezvoltată special pentru restaurante, bazându-se pe o serie de instrumente de vânzare, promovare și comunicare specifice.
Altfel spus, este o soluție completă care îți permite nu doar să-ți muți restaurantul în online, ci să realizezi o serie de alte activități care, în mod normal, ar putea fi consumatoare de timp sau prea complexe.
Achiziționarea și implementarea soluției nu o poți face, totuși, de unul singur. Ai nevoie de o echipă de developeri care au deja experiență în mutarea restaurantelor în online. Varianta cea mai eficientă este să lucrezi cu o companie software care alocă echipe dedicate pe proiecte și care are în portofoliu proiecte similare pentru restaurante.
“O afacere responsabilă înseamnă, inclusiv, o afacere care se adaptează din mers la schimbările din piața și din societate și răspunde cu soluții sigure atât pentru angajați, cât și pentru clienți, parteneri și colaboratori. Cei mai mulți dintre clienții noștri care au desfășurat activități doar în locații fizice pentru restaurantele pe care le dețin, ne solicită serviciile acum pentru o migrare integrală în online. Este o investiție inteligentă și pe termen lung. Chiar și după ce lucrurile vor reveni la normal, vânzările online vor continua să fie utile și să genereze avantaje de ambele părți (vânzător-client)” Ștefan Nicolae, Head of Ecommerce, Roweb
Dacă te întrebi ce ar trebui să conțină, de fapt, o soluție dedicată pentru restaurante, iată cateva repere:
- un website de e-commerce cu număr nelimitat de produse, optimizat pentru device-urile mobile și SEO on-page (Meta Tags, Keywords, URLs, Tile Tags, etc.) cu impact pozitiv asupra poziționării tale în Google;
- aplicație mobilă cu notificare real-time la primirea comenzii și sistem de software (CRM) unde gestionezi informațiile de vânzări și procesul de interacțiune cu clienții;
- automatizarea primirii comenzilor prin Aplicația Mobilă, e-mail și listata direct la imprimanta din bucătăria ta. Astfel poți primi comenzi simultan de la mai mulți clienți comparativ cu o comandă primită prin telefon;
- posibilitatea instalării aplicației pe oricate device-uri ai nevoie;
- eliminarea costurilor asociate cu furnizorii terți (de exemplu, serviciile de livrare prin aplicații mobile).
Alegerea companiei cu care urmează să dezvolți un astfel de proiect nu este un pas deloc simplu. Pentru a te asigura că migrarea restaurantului în online va decurge fără blocaje și întârzieri este esențial să selectezi furnizorul de servicii în funcție de anumite criterii. Vei ști că o companie este capabilă să-ți livreze exact soluția de care afacerea ta are nevoie dacă:
- are experiență pe proiecte similare;
- îți poate oferi inclusiv consultanță pentru alegerea celei mai bune abordări;
- dispune de suficiente resurse pentru a se implica în proiect (oameni, tehnologie, etc.);
- are un portofoliu extins de proiecte;
- a lucrat pe proiecte complexe;
- a lucrat pe proiecte internaționale;
- are experiență în optimizări UX și SEO;
- a făcut integrări cu platforme externe;
- a creat multiple aplicații pentru mobile și desktop.