Deși s-au anunțat măsuri de relaxare, “funcționarea parțială” sau “distanțe de 2 m între mese” nu sunt tocmai veștile pe care le așteptai. Iar, ca antreprenor HORECA, ești din ce mai preocupat de cât de rentabilă va mai putea fi afacerea ta în următoarele luni.
Este firesc, astfel, să te întrebi:
- Este vânzarea online strategia de care afacerea ta are cu adevărat nevoie acum pentru a reporni?
- Și dacă da, ce ar trebui să faci odată cu redeschiderea totală a restaurantului?
Ce spun rezultatele unui studiu făcut pe clienții HORECA în perioada de criză (despre comportamentul de consum și așteptările lor)?
Comenzile online de la restaurante au scăzut cu 20% în ultimele 2 luni.
Cei care au rămas totuși deschiși la ideea de a comanda mâncare online țin seama de mai multe lucruri înainte de a alege un restaurant (conform unui studiu făcut de Reveal Marketing Research și Restograf):
- 60% se așteaptă la livrările în condiții igienice;
- 45% vor ca mâncarea să ajungă caldă;
- 40% vor un timp scurt de livrare;
- 30% se așteaptă ca livratorul să aibă echipament de protecție;
Succesul vânzărilor online ține, așadar, în special de calitatea serviciului de livrare și de garanțiile de igienă pe care restaurantul tău le poate oferi.
Pentru ce tipuri de restaurante sunt potrivite vânzările online?
Ca să poți vinde online ceea ce pregătești în bucătăria restaurantului tău, trebuie să:
- poți acoperi un volum mare de comenzi;
- îți poți adapta oferta;
- ai un sistem de delivery eficient pentru a livra la timp și fără deteriorări la transport;
- ai un sistem de ambalare care garantează siguranța.
De ce ai nevoie ca să începi să vinzi online eficient?
Să dezvolți (singur sau prin terți) de la zero, un site online și să găsești soluții suplimentare (aplicații de comenzi online și livrare, de exemplu) de care să te folosești pentru a vinde eficient poate fi destul de riscant și s-ar putea să te coste mai mult decât te-ai aștepta.
Plecând tocmai de la aceste probleme, la Roweb am creat o soluție care integrează tot ce ai nevoie pentru ca restaurantul tău să poată vinde online:
- site de tip e-commerce, adaptat atât pentru telefoanele mobile cât și pentru motoarele de căutare (Google);
- primirea comenzilor prin mai multe canale în timp real
- administrarea rapidă și eficientă a informațiilor despre clienții și plasarea de oferte complementare printr-o soluție de management contacte și comenzi (CRM) prin care poți afla:
-
- care este suma totală pe care a cheltuit-o un client de la început și până în prezent;
- care este suma medie pe care o cheltuiește un client la fiecare comandă;
- tipurile de clienți (VIP, normali, recurenți, noi, pierduți).
- verificarea performanțelor de vânzări din restaurant;
- acces la feedback-ul clienților în timp real.
Soluția poate fi rapid implementată (în doar 3 zile) și vine cu o serie de garanții tehnice (suport ori de câte ori ai nevoie, update-uri de securitate periodice, update-uri SEO conform algoritmilor Google). În plus, încărcarea meniului cu care începi o facem noi pentru a simplifica procesul și îți dăm posibilitatea să plătești și în rate.
Vânzările online te vor scuti, cu siguranță, de multe cheltuieli (cu angajații, chirii, etc). Iar dacă ai și o soluție proprie de livrare, atunci poți să obții un profit mult mai bun (comisionul va fi, practic, 0%).
În plus, reprezintă o strategie pe care o poți folosi cu succes și după ce ai deschis la propriu ușa restaurantului pentru a primi clienți.