Tacticile de marketing si branding online s-au diversificat si multiplicat, astfel incat, astazi, putem intalni fel si fel de strategii, de la servicii SEO pana la servicii de social media, influencer marketing si altele! In prezent, multe companii includ pe lista lor si servicii oferite de specialisti in SEO, insa cat de eficiente sunt acestea? Iata cateva detalii care sa te ajute sa distingi dintre promisiunile, adeseori nejustificate, care iti pot fi prezentate!
Care este rolul SEO?
Principiul de baza este unul simplu: afacerile care doresc sa isi creasca veniturile depind de vizibilitatea in mediul online. In acest context, rolul agentiilor de marketing si al specialistilor SEO se rezuma la aducerea unui numar cat mai mare de potentiali clienti pe site-ul tau, prin afisarea paginilor acestuia printre primele rezultate ale cautarilor in Google. Iti prezentam o serie de detalii care te pot ajuta sa intelegi mai bine acest proces de marketing:
1. Serviciile SEO nu sunt doar servicii “tehnice”
Cu toate ca, la inceputurile sale, optimizarea SEO era mult simplificata si era mai degraba o treaba de “programatori” si IT-isti, astazi serviciile SEO s-au diversificat, ajungand sa cuprinda tactici din sfera de content creation, webdesign, marketing clasic, comunicare, video marketing si multe altele.
Rolul acestora este de a-ti aduce atat beneficii directe (prin generarea de lead-uri), cat si beneficii SEO, contribuind la imbunatatirea pozitiilor site-ului tau pe cele mai importante expresii si cuvinte cheie din domeniul tau.
2. Cresterea vizibilitatii necesita o investitie de durata
Fata de alte tehnici de marketing direct, precum investitia in reclame platite de tip pay-per-click, serviciile SEO iti vor demonstra eficienta pe o perioada mai lunga de timp. Acest interval depinde atat de calitatea produselor sau serviciilor pe care le oferi, cat si de numarul de competitori in acelasi domeniu. Exista, insa, foarte multe sanse de a creste si de a ajunge in topul pozitiilor Google, cu o strategie SEO corecta si bine pusa la punct. Mai mult, fata de PPC, odata ce opresti investitia in SEO, rezultatele nu vor disparea imediat.
3. Este greu sa atingi prima pozitie in Google intr-un domeniu cu competitie mare
In ultimul timp, Google a inceput sa acorde o importanta mult mai mare brandurilor, astfel ca, pe anumite nise, va fi destul de dificil sa urci in pozitii. Nu este imposibil, dar va trebui sa te asiguri ca ai un buget considerabil atat pentru SEO de cea mai buna calitate, cat si pentru alte metode de branding si marketing clasic, precum reclame radio, TV sau social media.
Prin urmare, este important sa faci apel la o companie de top, care iti va putea oferi servicii SEO “ca la carte” si asteptari reale, in functie de bugetul alocat. Astfel, vei capata vizibilitatea necesara pentru ca afacerea ta sa prospere in mediul online!