Preferințele consumatorilor sunt destul de schimbătoare când vine vorba de modă, pentru că ce e astăzi în tendințe ar putea fi doar o amintire mâine. Există însă și branduri care înțeleg destul de bine nevoile și dorințele clienților, motiv pentru care primesc constant aprecieri.
Clasamentul celor mai populare branduri de modă din România este inclus în analiza anuală „Year in Review”, lansată de GLAMI, alături de alte date relevante despre cumpărăturile online din anul 2022, precum importanța hiper-personalizării.
Un clasament inedit
Care sunt cele mai apreciate și dorite mărci în rândul utilizatorilor GLAMI? Dacă anul trecut Sinsay ocupa prima poziție, anul acesta se mulțumește cu una secundară, fiind detronat de… Nike. Pare că românii iubesc hainele accesibile, comode, dar și pe cele de brand. Acest fapt este confirmat și de Adidas, care a rămas pe podium, ocupând locul 3.
GUESS, Tommy Hilfiger, Puma și Calvin Klein se află pe următoarele poziții, ultimele două mărci având o revenire surprinzătoare: au avansat 5 locuri în clasament, comparativ cu situația raportată acum 12 luni.
În final, Reserved, Gate și Trendyol încheie această listă, înregistrând totuși o scădere a popularității. Desigur, sfârșitul pandemiei și dorința oamenilor de a ieși, de a socializa și de a cumpăra haine cât mai diverse, nu doar cele pe care le-ar fi purtat în casă, au reprezentat factori importanți în luarea deciziilor.
Hiper-personalizarea, din ce în ce mai dorită
Pentru a te bucura de popularitate trebuie, în primă fază, să ai parte de o relație strânsă cu clienții, iar acest lucru este facilitat de implicarea tehnologiei în e-commerce (prin folosirea datelor primare și a inteligenței artificiale, de exemplu).
Impactul hiper-personalizării este remarcabil: îmbunătățește experiența clienților și crește ratele de conversie, rezultând vânzări mai mari. Când vine vorba de GLAMI, după implementarea recomandărilor personalizate, creșterea veniturilor per utilizator a fost de +20%.
Pașii spre hiper-personalizare
Înainte de a putea oferi recomandări personalizate, este necesar să ai informații relevante despre utilizatorii platformei. Așadar, colectarea datelor reprezintă primul pas în acest demers. Desigur, trebuie să țină cont de noile reglementări, să se desfășoare într-un mod responsabil și să fie confidențială.
Mai apoi intră în scenă modelele avansate de inteligență artificială și algoritmii de învățare automată, care determină anumite tipare comportamentale pentru fiecare potențial client. În final, pot fi folosite diferite instrumente pentru personalizarea experiențelor, astfel încât să se producă fidelizarea publicului.
Așa este și în cazul GLAMI Quiz: GLAMI creează un magazin digital pentru fiecare vizitator, care nu se va bucura numai de brandurile preferate, ci și de unele noi, chiar și în dimensiuni mari, de la XXS la 7XL. Prin GLAMI Quiz, clientul nu va găsi doar produsele pe care le are deja în garderobă sau în minte; va descoperi designeri și mărci pe care poate nu le-a întâlnit până acum. Așadar, pe lângă personalizarea experienței de cumpărare în funcție de gusturile individuale, GLAMI oferă șansa de a descoperi piese inedite.
Despre GLAMI
GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Cea mai importantă platformă online europeană de descoperire a modei are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste
1 milion de produse de la aproape 12.000 de branduri. GLAMI se angajează să dezvăluie date și informații relevante despre starea sectoarelor de e-commerce în țările în care operează, prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search. GLAMI Fashion (Re)search este singurul sondaj în derulare dedicat modei, care observă, monitorizează și înregistrează tendințele actuale din 9 țări europene. GLAMI România face parte din GLAMI Group, companie care își dorește să simplifice procesul de descoperire a modei prin intermediul tehnologiei și care este prezentă în 14 țări din întreaga lume.