Doi din trei elevi români consideră că noile meserii ale viitorului vin din domeniile roboticii, inteligenței artificiale, calculatoarelor și imprimării 3D, arată sondajul INACO derulat la sfârșitul anului 2018, după primul an școlar în care elevii au luat contact cu întâia ediție a Ghidului Meseriilor Viitorului. Succesul ghidului a generat o nouă ediție, reviziuită și adăugită de echipa de experți INACO – Inițiativa pentru Competitivitate – care răspunde la întrebările elevilor, ale profesorilor și ale părinților interesați de învățarea exponențială.
„Stimulați de reacțiile pozitive ale elevilor și părinților, am creat în anul 2019 primele trei laboratoare educaționale digitale inteligente – Smart Lab 4.0 – din România, proiecte-pilot ale școlii exponențiale dezvoltate de INACO, la Școala Generală nr. 45 Titu Maiorescu, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza – ambele în București, și Smart Lab 4.0 Măgurele, în județul Ilfov. Dezvoltarea exponențială a omenirii ne determină să revenim cu a doua ediție a Ghidului. Noutatea constă în asocierea profilului personal cu meseriile viitorului, accentul pus pe învățământul vocațional și rezultatele unui sondaj recent al INACO în rândul tinerilor liceeni cu privire la așteptările lor profesionale”, a declarat Andreea Paul, coordonatoarea proiectului și președinta organizației neguvernamentale INACO.
Ghidul Meseriilor Viitorului este un proiect românesc dedicat elevilor, profesorilor și părinților deopotrivă. A doua ediție, lansată în prima zi a anului școlar 2019-2020, este realizată de INACO cu sprijinul Primăriei Sectorului 3, pe baza contractului de finanțare nerambursabilă nr. 611507 din 30.08.2019, „Consiliere vocațională cu privire la meseriile viitorului, învățământul profesional și dual pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a din școlile generale ale sectorului 3”.
A doua ediție a Ghidului Meseriilor Viitorului va sta la baza a 10 workshopuri cu elevii şi 5 sesiuni de consiliere cu părinții, care vor atrage un număr de 800 de tineri, părinți și cadre didactice din Sectorul 3. Acestea vor avea ca scop pregătirea elevilor din clasele a VII-a și a VIII-a cu privire la oportunitățile lor, dar și ale cadrelor didactice și ale părinților, activități însoțite de aplicarea testului „Analiza 3D pentru consiliere vocațională”. Acest test contribuie la conștientizarea trăsăturilor clare de comportament, gândire și motivație ale elevilor. INACO își propune să contribuie cu echipa sa de experți la luarea deciziilor care vizează viitorul profesional al tinerilor, care sunt ajutați astfel să înțeleagă noua dinamică a pieței muncii.
A doua ediție a Ghidului Meseriilor Viitorului poate fi accesată gratuit pe siteul Asociației INACO https://inaco.ro/editia-a-2-a-a-ghidului-meseriilor-viitorului/