Prima jumătate a anului a cunoscut o dublare a interesului pentru tranzacții imobiliare față de aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul relaxării restricțiilor și a revirimentului unor sectoare economice. Astfel, pe parcursul primelor 5 luni din 2021, cifra de vânzări Blitz a înregistrat o creștere de 136% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul extinderii la nivel național.
Compania imobiliară a atins un număr de 12 birouri, atât proprii, cât și francize, în Cluj-Napoca, Florești, Brașov, București, Timișoara, Sibiu, Craiova, Arad și Oradea.
”România este o țară dominată de consumatori cu intenții de cumpărare a proprietăților, peste 95% dintre români fiind proprietari. Astfel, pe baza relaxării restricțiilor și intențiile de tranzacționare ale cumpărătorilor de apartamente au crescut, iar acest fenomen a scos la lumină oportunități de dezvoltare națională ale companiei” , a spus Cătălin Priscorniță, CEO Blitz
Cele 9 orașe-țintă din planul de dezvoltare națională au fost selectate prin prisma potențialului de tranzacționare și al satisfacerii nevoilor locative ale viitorilor clienți.
De asemenea, odată cu extinderea la nivel național, portofoliul de oferte Blitz a ajuns la peste 5.500 de oferte imobiliare.
Cluj, Brașov și București, fruntașe la tranzacții imobiliare în 2021
Primul trimestru din anul 2021 a înregistrat o creștere a prețurilor de 2,2% la proprietățile rezidențiale de vânzare, la nivel național, față ultimele 3 luni din 2020. Astfel în Cluj-Napoca, prețurile la apartamentele de vânzare au crescut cu 1,9% în primul trimestru și cu 5,2% în ultimele 12 luni, ajungând la o medie de €1.850/mp.
În celelalte mari orașe evoluția prețurilor a fost, de asemenea, una ascendentă, fiind înregistrate prețuri medii ale apartamentelor de vânzare de €1.480/mp, (+0,4%), în București, €1.290/mp, (+1,3%), în Timișoara și €1,260/mp, (+2,1%), în Brașov.
Românii au căutat și să închirieze mai mult, în special în București, Cluj-Napoca și Brașov, tendință motivată de nevoia de a muncii de acasă și de a urma cursuri online. Astfel, cererea a crescut în ultimul an cu 20%, 18% și respectiv cu 13% în orașele menționate.
”Tendința pe piața este ascendentă, pe fondul relaxării restricțiilor impuse de pandemie, iar piața chiriilor va cunoaște un interes ridicat odată cu întoarcerea studenților, relansarea activităților culturale și de divertisment, în timp ce sezonul estival marchează revenirea la normal a pieței imobiliare locale”, a explicat Cătălin Priscorniță, CEO Blitz
În perioada 2022-2023, Blitz își propune să continue extinderea prin birouri proprii și colaborări în regim de franciză. Obiectivul dezvoltării constituie prezența în 50 de orașe de pe teritoriul României și atragerea și retenția unui număr de 1455 de colaboratori imobiliari.
Blitz este o companie antreprenorială în imobiliare din Cluj-Napoca, membru fondator al Comunității Elitelor în Imobiliare din România (CEIR), prezentă pe piață de 11 ani, fiind înființată de Cătălin Priscorniță, cu o largă experiență în imobiliare.
În 2020, Cătălin Priscorniță a primit premiul ”Leadership-ul anului în imobiliare”, iar în 2021 a fost desemnat ”Antreprenorului anului” în cadrul Galei Profesioniștilor în Imobiliare. La acelați eveniment, Blitz a câștigat distincțiile “Agenția anului 2020”și “Brandul anului 2020”.