Marketingul afiliat este o sursă bună de venit. Însă nu toată lumea care face asta se bucură de succes și motivele pentru care se întâmpla asta sunt multiple. Unele dintre ele sunt lipsa de implicare, nerăbdarea, speranțele prea mari și munca nesusținută.
Dar poți face marketing afiliat și să obții rezultate și comisioane bune, fără prea mari bătăi de cap. Trebuie doar să știi exact ce ai de făcut, să îți faci un plan pe termen mediu și lung pe care să îl respecți cât de bine poți și să nu te lași niciodată pe-o ureche.
Dar, iată 5 ponturi care să te ajute să pornești la drum, dacă ești la început în marketingul afiliat.
1. Cunoaște-ți audiența
Dacă ai deja un blog sau un website și te gândești să mergi și pe partea de afiliere, este important să îți cunoști foarte bine audiența înainte de a promova un produs sau serviciu.
De exemplu, dacă ai un blog de parenting, nu ar fi o idee prea bună să promovezi haine de mers în club sau încălțări pe care le-ar purta doar o anumită categorie de femei. Însă rezultate foarte bune poți obține dacă postezi link-uri către magazine care vând cărucioare pentru copii, sisteme de purtare, accesorii de hrănire și jucării, etc, orice lucru folositor pentru o familie cu copii.
2. Câștigă încrederea vizitatorilor
Dacă postezi conținut în mod regulat și nu orice fel, ci unul de calitate, cu informații reale și verificate, cei care îți citesc blogul, de exemplu, vor avea mai multă încredere să cumpere un produs pe care îl promovezi.
Ai grijă, așadar, de acest aspect și nu fă compromisuri care să afecteze încrederea câștigată cu greu. Nu promova produse în care nu crezi ori care îi pot dezamăgi pe cei care formează audiența.
3. Alege cel mai bun program de afiliere
Fiecare astfel de program are condiții specifice, unele mai avantajoase, altele nu. Alege-l pe cel care se pliază cel mai bine pe posibilitățile tale de promovare și care îți oferă cel mai bun comision. Atenție și la condițiile de acordare.
4. Fii răbdător
Nu te aștepta să încasezi din prima lună un comision. Ai răbdare ca utilizatorii să se obișnuiască cu acest tip de promovare, să capete încredere și să vadă că nu scrii doar de dragul comsionului. Dacă aceștia vor simți că reprezintă o prioritate pentru tine, în timp te vor răsplăti cu mai multe click-uri și, automat, comisioane.
5. Verifică în mod constant conținutul
Dacă ai publicat un text în care ai promovat mai multe produse/ servicii, verifică în mod constant dacă acestea mai sunt valabile pe site-ul vânzătorului.
Actualizând mereu linkurile ai mai multe șanse de câștig, dar păstrezi și interesul și încrederea celor care te urmăresc.
În final, ca un ultim îndemn, învață să promovezi produsele altora ca și cum ar fi alte tale și rezultatele nu vor întârzia să apară.