Exista o vorba conform careia toti romanii „se pricep” la fotbal si politica, in sensul ca acestea sunt doua dintre cele mai dezbatute subiecte din societatea noastra, in special la intalnirile dintre barbati. Pe aceasta lista se poate, insa, inscrie foarte usor si un alt domeniu, despre care se pare ca foarte multi au o opinie mai mult sau mai putin fundamentata. Este vorba despre SEO (Search Engine Optimization), mai exact despre cum sa faci ca site-ul tau sa ajunga in primele pozitii din Google, intrucat in Romania acest motor de cautare detine peste 90% din piata.
Asadar, in tara noastra, se pare ca mai toata lumea stie „sa faca SEO”, iar „profesionistii” si „expertii” in acest domeniu apar peste noapte, cu totii fiind, fireste, autointitulati. Lasand gluma la o parte, un adevarat specialist in acest domeniu se formeaza in ani de zile si, la fel ca in medicina, acesta trebuie sa fie dispus sa invete continuu, pentru a fi permanent la curent cu toate noutatile. Este cazul lui Ovidiu Joita, founder & CEO iAgency, cu o experienta de peste 15 ani in marketing online. De curand, acesta a pus bazele Jedi SEO School, singurul curs SEO Bucuresti complet, care se intinde pe o durata de doua luni.
In cadrul acestui curs SEO din Bucuresti, care se desfasoara la sediul iAgency din apropierea Pietei Unirii si isi asteapta deja „elevii” din cea de-a treia promotie, vei invata cateva lucruri despre Google care te vor surprinde cu adevarat. La prima vedere, acestea par contraintuitive, insa vei vedea cat de logice sunt, odata ce vei citi explicatiile. Asadar, iata in continuare cateva mituri despre SEO care vor fi demontate daca participi la cursurile sustinute de Ovidiu Joita:
1. „Google vrea ca tu sa faci SEO”. Aceasta afirmatie este una cu dus si intors, iar la cursul SEO din Bucuresti vei afla ca, de fapt, Google si SEO se afla intr-o relatie de tip „love / hate”. Pe de o parte, Google nu vrea ca tu sa faci SEO, preferand sa platesti pentru a aparea in cadrul rezultatelor platite (cele marcate drept „Anunt”, inaintea rezultatelor organice). Pana la urma, Google este un business, iar mare parte din veniturile sale provin din vanzarea de spatiu publicitar.
Pe de alta parte, pentru a nu-si pierde publicul extrem de larg care intra pe site in fiecare zi, Google isi doreste ca tu sa faci SEO, pentru ca acest lucru garanteaza rezultate relevante pentru utilizatori. Fiind multumiti de ce gasesc in primele rezultate, acestia vor reveni si cu alta ocazie pe site si nu vor prefera sa „migreze” catre Yahoo sau Bing.
2. „Trebuie sa te lupti cu Google pentru a aparea in primele pozitii”. Cursul SEO din Bucuresti sustinut de Ovidiu Joita te va invata ca, de fapt, nu este vorba despre o „lupta”. Mai exact, Google nu trebuie privit ca un dusman, doar pentru ca nu te urca suficient de rapid in topul cautarilor si nu te mentine acolo cat doresti. In schimb, trebuie sa il consideri un prieten corect, caruia ii castigi greu increderea si trebuie sa te lupti sa o mentii, iar rezultatele se vor vedea pe termen mediu si lung.
3. „Exista campanii de SEO”. Nu in ultimul rand, la acest curs SEO din Bucuresti vei invata ca nu exista „campanii de SEO”, intrucat termenul „campanii” implica o durata limitata de timp. In schimb, SEO este o activitate complexa, pe termen lung, motiv pentru care un termen mult mai potrivit ar fi „strategie SEO”. De altfel, aceasta este una dintre modalitatile prin care poti demasca un amator in ale marketing-ului online: il intrebi cand a facut ultima „campanie SEO”.