Cu un plus de 29 milioane de lei, față de octombrie 2017, Next Capital Finance IFN SA înregistrează o creștere de 22% a afacerilor, în urma finanțărilor oferite prin operațiuni de factoring.
“Creșterea se datorează în principal portofoliului actual de clienți, dar și zonei de new business, unde avem un avans de 12%, față de anul trecut. Cei mai mulți clienți care optează pentru finanțări de factoring vin din domeniile IT&C, BPO și, evident, FMCG. 70% din volumele de finanțare prin factoring le realizăm cu producători români care se află în relații comerciale cu Key Accounts. Pe langă aceștia, încă 20% din finanțări le derulăm cu distribuitori autohtoni, din diferite domenii”, declară Bogdan Roșu, Managing Director Next Capital.
Creditul comercial s-a extins în toate domeniile, termenele de plată au ajuns frecvent sa depășească 6 luni mergând până la 1 an, în anumite cazuri. În acest context, tot mai multe firme caută soluții de finanțare a capitalului de lucru pentru a face față acestor termene de plată impuse de domeniul însuși sau chiar de comercianții Key Accounts, sau utilizează termenul de plată ca diferențiator în ofertele comerciale. Oferta comercială atractivă trebuie completată cu oferirea unui termen de plată cât mai generos, acesta din urmă făcând de multe ori diferența când se selectează ofertantul câștigător.
Bogdan Roșu: “La nivel macro avem ingredientele pentru «furtuna perfectă»”
Reprezentantul Next Capital consideră că motivele principale care au influențat creșterea cererilor de finanțare și, implicit, a factoringului au fost legate în primul rând de evoluția consumului, în condiții de creștere generalizată a termenelor de plată și mai puțin de investiții.
“Consumul a fost principalul factor care a contribuit la evoluția pozitivă a volumului operațiunilor de factoring, acesta fiind influențat în principal de creșterea veniturilor în sectorul bugetar. Din păcate, creșterea economică bazată pe consum este destul de riscantă, (mai ales când acesta se bazează mult pe importuri și nu pe producția autohtonă), întrucât acesta se poate contracta foarte brutal, punând în dificultate foarte multe companii furnizoare. Din păcate, evoluția pozitivă a consumului nu a fost însoțită și de creșterea cheltuielilor de capital, care asigură derularea unor proiecte mari de investiții pe termen mediu și lung și care reprezintă o ancoră solidă în vreme de recesiune, ca atare viitorul nu este asigurat. Cred și sper că toate mesajele argumentate în spațiul public legate de anumite vulnerabilități sociale, de impredictibilitatea fiscală, de unele dezechilibre economice în formare ale României au crescut un pic nivelul de conștientizare și prudență al populației și au îndreptat-o și spre produse de investiții si economisire”, consideră Bogdan Roșu.
Citește mai multe detalii aici.