Studiu Zupria: 93% din IMM-uri au proceduri operaționale stufoase și ineficiente, pe care nu le folosesc. Doar 40% dintre antreprenori ar plăti 100 de euro/an pentru un sistem de management al procedurilor

Procedurile operaționale contribuie decisiv la succesul companiilor, prin standardizarea și eficientizarea muncii, totuși, 93% dintre micii antreprenori susțin că au probleme în implementarea lor. Ei consideră că procedurile sunt stufoase, greu de urmărit și necesită actualizare. Proprietarii de business-uri mai spun că există și o problemă de siguranță a datelor, mai ales atunci când accesul la procedurile din companie este dat prin email, ori prin intermediul Google Drive. La toate acestea se adaugă și faptul că sunt nemulțumiți că trebuie să cheltuie prea mulți bani pentru angajarea unor persoane dedicate care să facă traininguri noilor angajați în vederea respectării procedurilor, chiar dacă de multe ori este vorba despre operațiuni repetitive și cu importanță medie sau mică.

Dezvoltatorul de software Zupría a realizat un sondaj de opinie în perioada 6-22 aprilie 2022 pentru a studia percepția proprietarilor de IMM-uri cu privire la eficiența și implementarea procedurilor operaționale. Astfel, 86% dintre repondenți au declarat că folosesc proceduri operaționale, mai ales în departamentele de relații cu clienții, marketing, vânzări și resurse umane. Însă, 93% dintre aceștia consideră că procedurile actuale trebuie îmbunătățite.

„Creșterea businessului are legătură strânsă cu standardizarea muncii. Ca antreprenor nu le poți face pe toate și atunci te confrunți, de cele mai multe ori, cu frica de a pierde controlul în momentul delegării aspectelor operaționale. Soluția o reprezintă realizarea unui set de proceduri pentru toate acțiunile importante din companie, ce trebuie cunoscute, însușite și aplicate de echipă. În acest context, managementul eficient al procedurilor operaționale este esențial”, declară Bogdan Irimia, CEO Zupría.

Cei mai mulți dintre antreprenorii chestionați au declarat că procedurile sunt distribuite în companie prin email și google drive și 3% dintre aceștia încă folosesc proceduri scrise pe hârtie. Proprietarii de IMM-uri iau în considerare automatizarea și digitalizarea procedurilor.

Întrebați ce funcționalități consideră ca fiind importante pentru un instrument de gestionare a procedurilor, ei au subliniat că își doresc ca aplicația să poată fi instalată cu ușurință , să fie intuitivă, ușor de folosit și adaptabilă, indiferent de domeniul de activitate. De asemenea, repondenții își doresc ca instrumentul de management să permită alocarea procedurilor în funcție de rolurile din companie. Nu la fel de importante au fost considerate funcția avansată de căutare sau cea care arată istoricul procedurii.

Pentru un sistem de management al procedurilor, 43% dintre antreprenorii ce au răspuns la sondajul Zupría ar investi între 100 și 199 de euro/an, în timp ce alți 40% ar fi de acord să plătească între 50 și 99 de euro/an. Majoritatea repondenților se află în funcții de conducere a unor companii mici, cu până la 20 de angajați din domenii precum construcții/construcții metalice, consultanță, producție textile, vânzări/financiar, activități recreative, comerț sau medical. La sondaj au participat 300 de companii.

”Atunci când antreprenorul își pune afacerea pe pilot automat, folosind soluții digitale, așa cum este și Zupría SOP – pentru managementul procedurilor operaționale, se poate concentra pe aspectele cu adevărat importante ale business ului. Pe creșterea afacerii. Noi am conceput acest instrument tip SaaS pornind de la nevoia de a eficientiza activitatea companiei noastre cu ajutorul procedurilor. Nu am găsit pe piață nicio soluție, așa că am dezvoltat una adaptată nevoilor noastre și apoi îmbunătățită pentru a putea fi utilizată eficient, indiferent de nișă.

Toate funcționalitățile sunt testate. Licența instrumentului este pe viață, însă pentru a beneficia de toate upgradeurile pe care le facem periodic, în funcție de feedback-ul clienților noștri și de propria expertiză, licența trebuie înnoita anual. Procedurile gestionate eficient reprezintă atuul pe care au mizat companiile de succes, indiferent de domeniul de activitate. Aceasta este o realitate ce trebuie conștientizată de toți proprietarii de business-uri ce își doresc să scaleze”, spune Bogdan Irimia.

Despre Zupria

Zupría este o companie românească de software înființată în anul 2017, cu cifră de afaceri de peste 1 milion de lei, pentru anul 2021, ce are ca obiectiv principal realizarea de tehnologie software inovatoare și ușor de utilizat de către clienți, astfel încât soluțiile Zupría sa fie folosite în cât mai multe companii din România și străinătate. Zupría se axează pe digitalizarea și automatizarea companiilor și instituțiilor, oferind soluții web și pentru mobil. În primul trimestru din 2023, Zupría va lansa o aplicație pentru comerț electronic, pentru care a primit o finanțare europeană de 2 milioane de euro.

CategoriiIT