Odată cu apariția bruscă a pandemiei COVID-19, oamenii au fost nevoiți să se închidă în case. Această izolare a afectat fiecare industrie și sector, manifestându-se în cea mai scăzută criză economică, sub diferite forme. În timp ce diferite companii și organizații au ajuns în impas în ceea ce privește veniturile și vânzările lor, sectorul care a înregistrat cea mai abruptă creștere a fost industria alimentară online.
Chiar și înainte de pandemie, în 2019, livrarea online de alimente era văzută ca cel mai promițător domeniu în următorii 5 ani. Nimeni, însă, nu ar fi putut prevesti saltul incredibil de rapid pe care această industrie l-a suferit odată cu izbucnirea pandemiei. În timp ce restaurantele eșuau, opțiunile de livrare la domiciliu prosperau.
Mai toate restaurantele au început să trateze livrarea online de mâncare ca o necesitate de bază în aceste vremuri și au cules multe beneficii după această mică schimbare.
Care au fost factorii care au făcut din livrarea de mâncare la domiciliu un câștigător?
Măsurile de siguranță
Serviciile online de livrare de alimente au urmat diferitele cerințe și orientări ale livrării de alimente la domiciliu și au încorporat noi măsuri de siguranță în practicile lor de livrare. S-au asigurat să efectueze livrarea fără contact, angajații urmând toate normele de siguranță, de distanțare socială și mascare.
Cererea și oferta în creștere
Cererea și oferta merg în tandem. Odată cu diversele restricții și orientări sociale, jucătorii din industria ospitalității au fost încurajați să se alăture platformelor de livrare de alimente. Brusc, jucătorii existenți și noi de pe piață s-au putut bucura de o acoperire mult mai largă, aceștia încorporând diverse tehnici și metode pentru a satisface cererea și oferta în continuă creștere a industriei alimentare online.
Oportunități potențiale
Cu o rețea largă de restaurante, angajați pentru livrare și clienți, sectorul de livrare online de alimente a cunoscut o creștere imensă a oportunităților potențiale pentru fiecare dintre beneficiari. Una dintre ele este parteneriatul cu comercianții din supermarketurile locale. Având tot mai multe cereri de alimente, inclusiv online, restaurantele creează legături cu vânzătorii locali de alimente și legume pentru a satisface cererea în creștere pentru materie primă.
De ce aleg oamenii să comande mâncare de pe internet?
Din comoditate, oamenii preferă să comande mâncare la domiciliu decât să iasă la restaurant. Nu trebuie decât să răsfoiești paginile unei aplicații. Acasă, oamenii sunt mult mai relaxați decât într-un local, mulți alegând să se bucure astfel de o seară în fața televizorului.
În loc să petreacă mult timp gătind ei înșiși după ce s-au întors obosiți de la serviciu, oamenii preferă să găsească o oală de mancare gata făcută pe care să o savureze imediat. Când primesc comanda de mâncare la domiciliu, nu mai e nevoie nici să spele o chiuvetă plină de vase. Foodnation.ro, spre exemplu, oferă o varietate mare de mâncăruri cu gust ca la mama acasă.
Serviciul de livrare de mâncare la domiciliu este salvator și pentru evenimentele cu mulți participanți, cum ar fi cele corporate, dar și private (parastase, aniversări etc.).
Beneficiile comenzilor online de la restaurante
Un proces fără cusur
Din punctul de vedere al clientului, cel mai avantajos aspect al comenzii de mâncare online este procesul rapid și fără întreruperi. Clienții preferă să aibă libertatea și posibilitatea de a plasa o comandă pentru mâncare în orice moment, de oriunde, economisind timpul și resursele cheltuite de obicei pentru a se deplasa în oraș. De asemenea, clienții au avantajul de a re-comanda mâncarea preferată în cel mai simplu mod.
Avantaje și opțiuni suplimentare
Multe restaurante și localuri oferă promoții atrăgătoare doar pentru a-și păstra clienții actuali mulțumiți și pentru a obține mai multe vânzări și venituri. De asemenea, comenzile online deschid ușile către opțiuni nelimitate de luat masa și le permit clienților să încerce diverse preparate culinare, pregătite de bucătari profesioniști.
Conexiunea psihologică
Conexiunile pe care restaurantele le-au construit cu clienții în această perioadă pot continua și după pandemie. S-a văzut și s-a observat în sondaje că punctele de livrare a alimentelor și aplicațiile care răspund nevoilor oamenilor au și efecte psihologice pozitive asupra acestora.
Din 2014, comenzile și livrările digitale au crescut cu 300% mai repede decât traficul de la restaurant. 70% dintre consumatori spun că preferă să comande direct de la un restaurant, preferând ca banii lor să ajungă direct la cei care au gătit și nu la o terță parte. Serviciul de livrare a mâncării la domiciliu va rămâne un succes pentru mult timp de acum încolo!
Sursă foto: Pixabay.com