”Antreprenoriatul feminin este în creştere în România. Stăm mai bine decât ţări precum Germania sau Olanda, însă prea puține femei de afaceri din România văd legătura directă între imaginea lor profesională și succesul companiei lor. Avem nevoie de o infuzie de încredere, putere și curaj pentru a le scoate în față pe femeile antreprenor și a le spune: investiția în imaginea ta este o investiție în afacerea ta!
Peste 500.000 de femei sunt implicate în prezent în afaceri, în calitate de acționari în companii active pe piața din România, potrivit ultimului studiu KeysFin”, Bianca Tudor, Fondator ELITE Communication & Elite Business Women Club.
După 13 ani în mediul de afaceri și lucru cot la cot cu femei antreprenor din întreaga țară, am identificat următoarele greșeli atunci când vine vorba de brandul lor personal:
- Conferă puțină importanță brandului lor personal, considerându-l irelevant în strategia de profit a companiei. Imaginea este instrumentul cel mai valoros în umanizarea brandului pe care îl vindem. Drept exemplu, 82% din clienți au încredere într-o companie atunci când managerii din acea companie sunt activi în social media (sursa aici).
- Postează în social media fără a ține cont de regula cu 80-20, adică 80% conținut educațional (cu focus pe nevoile publicului țintă), și 20% de vânzare. De multe ori, comunicarea este axată doar pe companie, produse, servicii.
- Au tendința de a copia un brand personal de succes în loc să își creeze unul autentic de la zero. Particularitățile sale, cele care îl diferențiază sunt și cele care îl fac recognoscibil în piață.
- Își lasă imaginea în mâinile motorului de căutare Google. Cu ajutorul unei strategii de brand personal, poți controla rezultatele la căutarea numelui tău pe Google, astfel încât să apară informații relevante carierei tale actuale și pentru publicul tău.
- Se asociază cu branduri sau produse incompatibile cu imaginea lor, care nu aduc un plus de valoare imaginii. Numele cu care se asociază imaginea personală a unei femei de afaceri pot să-i facă o favoare sau o defavoare.
- Cele mai multe antreprenoare din România folosesc aceleași poze în online atât pentru profilul personal, cât și pentru profilul profesional. Pentru succesul unui brand personal, este nevoie de o comunicare diferențiată și monitorizată.
- Aparițiile în mass-media sunt haotice și nu aduc un plus de valoare brandului personal. Strategia de apariții în mass-media conține un sistem bine pus la punct, cu pași calculați pentru a crea acel ecou mediatic care aduce succesul.
- Nu-și cunosc punctele forte și nu au acces la profesioniști care le pot ajuta: brand personal înseamnă să lucrezi cu o echipă de experți, de la business coach, life coach, public speaking sau acting & expressivity coach. Înseamnă multă muncă pe toate ariile care ar putea aduce un plus imaginii tale personale și profesionale.
- Pierd din puterea vocii lor încercând să fie ”politically correct”, evitând să manifeste păreri personale. Cu o expertiză de comunicare în spate, putem păstra umanitatea unui brand personal, unul care să poată să emită judecăți de valoare – autentice dar constructive.
- Cred că nu au o poveste de spus, ceea ce este greșit. Cu toții avem o poveste de spus!
Așadar haideți să ieșim din conul de umbră și să pășim în față: noi, femeile de afaceri din România – autentice, puternice, dar umane- înarmate cu încredere în ceea ce spunem, cum spunem și cui spunem. Împreună contribuim la dezvoltarea socială și economică a României prin investiția în imaginea antreprenoriatului feminin!
Foto: Art Bakers